DJI Osmo Action 4 : 4K Camera Action Dengan Sensor dan Kualiti Imej Menakjubkan - Ini Adalah Bellarina Natasya | Bella Jamal DJI Osmo Action 4 : 4K Camera Action Dengan Sensor dan Kualiti Imej Menakjubkan

Trending

DJI Osmo Action 4 : 4K Camera Action Dengan Sensor dan Kualiti Imej Menakjubkan

DJI, peneraju dunia dalam dron awam dan teknologi kamera inovatif, dengan bangganya mengumumkan pelancaran Osmo Action 4. Direka sebagai pendamping utama untuk peminat pengembaraan, DJI Osmo Action 4 menetapkan standard baharu untuk merakam dan berkongsi detik-detik yang paling mengujakan. Dengan kualiti gambar, fleksibiliti, dan kemampuan cahaya rendah yang luar biasa, kamera aksi canggih ini kini tersedia di seluruh negara dengan harga hanya RM1,899.

DJI Osmo Action 4 : 4K Camera Action
Kalis Air 60m Osmo Action


Kualiti Imej Dan Prestasi Warna Yang Menakjubkan

Osmo Action 4 menggabungkan kualiti imej yang menarik dengan fleksibiliti kamera yang tiada tandingan. Dilengkapi dengan sensor imej 1/1.3" yang berkuasa, apertur f/2.8 yang lebar dan saiz piksel setara 2.4μm, ia boleh merakam 4K/120fps1 dan menyediakan FOV ultra lebar 155°2, membolehkan pengguna menangkap syot penuh dengan perincian luar biasa, walaupun dalam keadaan cahaya malap.

Dengan ciri-ciri seperti mod penstabilan 360°HorizonSteady, termasuk RockSteady 3.0/3.0+ untuk rakaman FPV dan HorizonBalancing atau HorizonSteady untuk tangkapan mendatar, DJI Osmo Action 4 memastikan pengimejan yang stabil dan berkualiti tinggi dalam pelbagai senario sukan dan bukan sukan. Mod warna D-Log M 10-bit3 menyediakan lebih daripada satu bilion warna dan julat dinamik yang lebih luas, menawarkan pelbagai kemungkinan kreatif untuk pasca penerbitan. Sensor suhu warna yang canggih memastikan ton yang benar-benar nyata, sama ada dirakamkan di luar, dalam atau dalam air, menghasilkan warna-warna terang yang jelas dan menonjolkan.

Bateri Yang Kuat Untuk Penggambaran Ekstrim

Bateri DJI Osmo Action 4 direka untuk memastikan pengguna sentiasa berdaya dan bersedia untuk merakam momen yang mengujakan. Dengan hayat baterinya yang sangat panjang, perakaman boleh diambil selama lebih daripada 2.5 jam4 dan demi memastikan tidak ada detik-detik yang penting ketinggalan dalam rakaman. Apabila tiba masanya untuk mengecas semula, keupayaan pengecasan yang pantas memastikan kesediaan untuk merakam dengan cepat, dan hanya mengambil masa selama 18 minit untuk mengecas bateri sehingga 80%5. Selain itu, bateri Osmo Action 4 dibina untuk menahan suhu yang rendah dengan reka bentuk tahan beku. Dengan masa rakaman sehingga 150 minit dalam suhu serendah -20°C (-4°F)6, pengguna dapat memulakan pengembaraan mereka dengan yakin tanpa perlu risau tentang prestasi bateri.

DJI Osmo Action 4 : 4K Camera Action
Osmo Action Extreme Battery


Ciri Serba Boleh DJI Osmo Action 4 Untuk Rakaman Mudah

DJI Osmo Action 4 menawarkan pelbagai ciri intuitif yang direka untuk meningkatkan pengalaman penggambaran. Dengan reka bentuk pelepasan pantas magnetiknya, pengguna boleh bertukar antara persediaan dengan pantas untuk menangkap setiap saat apabila tindakan itu berlaku. Keupayaan penangkapan menegak asli1, yang didayakan oleh Bingkai Pelindung Mendatar-Menegak, membolehkan rakaman menegak dengan mudah tanpa memerlukan penyuntingan rakaman video dan tidak perlu risau akan kualiti imej. Skrin sentuh dwi kalis air dan kotoran2 membolehkan pengguna mengendali kamera aksi dengan mudah ketika membuat pelarasan parameter semasa swafoto, penukaran mod atau main balik video.

Selain itu, DJI Osmo Action 4 menawarkan mod yang boleh disesuaikan dan butang Quick Switch untuk peralihan lancar antara mod penggambaran. Ciri-ciri seperti SnapShot memastikan anda tidak terlepas detik indah, dan mempunyai keupayaan untuk menyimpan dan mengakses tetapan yang sering digunakan. Bukan itu sahaja, Osmo Action 4 direka untuk menahan kedalaman sehingga 18 meter tanpa kotak pelindung3 membolehkan pengguna menyelam dengan yakin semasa menggunakannya dan mudah dikawal walaupun dengan tangan yang basah.

Keupayaan Rakaman yang Dipertingkatkan Untuk Siaran yang Lancar

DJI Osmo Action 4 menawarkan pilihan rakaman yang diperluas, memberikan penyelesaian yang komprehensif untuk menangkap audio dalam pelbagai persekitaran. Dengan mikrofon yang terbina dari dalam, rakaman stereo memberikan pengguna pengalaman bunyi yang jelas dan tajam, manakala sokongan sambungan luaran membolehkan pilihan rakaman diperluaskan. Ia mempunyai tiga mikrofon dan perisian pengurangan hingar angin termaju yang membolehkan rakaman dengan kesetiaan audio yang dipertingkatkan, walaupun dalam senario berangin atau bergerak pantas.

DJI Osmo Action 4 : 4K Camera Action


Keupayaan penstriman langsung Wi-Fi lebar, pengguna boleh berhubung dengan penonton secara mudah menggunakan Wi-Fi atau sambungan hotspot melalui telefon pintar mereka dan memastikan pengalaman penyiaran yang lancar. Pengguna boleh menggunakan bekalan kuasa luaran untuk memastikan kamera tindakan dicas semasa penstriman yang lebih lama untuk memastikan siaran tanpa gangguan.

Ciri-ciri Tambahan DJI Osmo Action 4

  • Butang SnapShot & Butang Quick Switch menawarkan rakaman segera dan penukaran mod segera.
  • Pertukaran Pantas Antara Lima Mod Tersuai membolehkan pengguna menyimpan tetapan tersuai mereka yang kerap digunakan dan bertukar antara mod dengan cepat dengan butang Quick Switch dan gesaan suara.
  • Gesaan Suara memberitahu pengguna mod semasa tanpa perlu nyahlekap kamera.
  • Kawalan Suara1 mengecam arahan suara dengan kadar pengecaman yang tinggi, membolehkan pengawalan kamera walaupun pada keadaan tangan yang sibuk.
  • InvisiStick yang Dinaik Taraf mengenali dan menyembunyikan tongkat swafoto secara digital, menghapuskannya daripada tangkapan pengguna dalam pelbagai senario yang lebih luas.2
  • Zum Digital sehingga 2x boleh dilaraskan semasa merakam untuk komposisi imej yang lebih baik.
  • Keserasian Mic DJI melalui port Type-C dan mikrofon luaran melalui kabel 3.5mm ke Jenis-C.
.

Aksesori Khusus DJI Osmo Action 4

DJI Osmo Action 4 bersedia untuk menangani sebarang pengembaraan dan menangkap setiap saat. Tingkatkan pengalaman penggambaran anda dengan pelbagai aksesori khusus yang direka untuk memaksimumkan potensi kamera aksi ini, termasuk:
  1. Pelekap Tali Dada Osmo Action
  2. Pelekap Dagu Helmet Osmo Action
  3. Kotak Pelindung Kalis Air 60m Osmo Action
  4. Pemegang Terapung DJI
  5. Kit Asas Pelekat Osmo Action1
  6. Pelekap Rel Kerusi Basikal Osmo Action
  7. Pelekap Pemegang Basikal Mini Osmo Action2
  8. Tali Pergelangan Tangan 360° Osmo Action
  9. Alat Kawalan Jauh Bluetooth GPS Osmo Action
  10. Batang Sambungan Mini Osmo Action
  11. Pemasangan Tali Beg Galas Osmo
  12. Kotak Pelindung Bateri Pelbagai Fungsi Osmo Action
  13. Pelekap Leher Gantung Osmo Action3

DJI Osmo Action 4 : 4K Camera Action
Osmo Action 4 ND Filters Set


Penyuntingan AI Dengan Aplikasi LightCut

Aplikasi LightCut menyambung dengan lancar secara tanpa wayar ke DJI Osmo Action 4 melalui Wi-Fi, di mana ia membolehkan pratonton pantas dan penyuntingan automatik tanpa memerlukan pemindahan rakaman dari kamera.

Aplikasi ini memberi pengguna akses kepada suapan langsung daripada kamera dan menawarkan pelbagai templat cerita dan alat penyuntingan dalam aplikasi yang boleh diakses. LightCut boleh mengenal pasti tema dalam rakaman, mengesyorkan urutan tangkapan yang ideal dan menyunting kandungan secara automatik dengan hanya satu ketikan, memastikan penghasilan video 4K/60fps yang hebat dengan mudah. Ia boleh memadankan templat eksklusif secara bijak dengan pelbagai senario penggunaan, termasuk berbasikal, menyelam, melayari, bermain ski atau papan salji, berkhemah, vlogging, perjalanan dan banyak lagi

DJI Osmo Action 4 Price

Osmo Action 4 boleh didapati hari ini daripada kedai rasmi DJI, Shopee dan Lazada dan kebanyakan rakan kongsi runcit yang dibenarkan dalam beberapa jenis konfigurasi. DJI Osmo Action 4 price adalah seperti di bawah:

Kombo DJI Osmo Action 4 Standard (RM1899)

  • Osmo Action 4
  • Bateri Ekstrem Osmo Action
  • Bingkai Pelindung Mendatar-Menegak Osmo Action
  • Pelekap Penyesuai Peralihan Pantas Osmo Action
  • Tapak Pelekat Melengkung Osmo Action
  • Skru Pengunci Osmo
  • Kabel PD Jenis-C ke Jenis-C
  • Hud Lens Osmo Action
  • Pad Anti Gelincir Osmo Action

Kombo DJI Osmo Action 4 Adventure (RM2389)

  • Osmo Action 4
  • Tiga bateri Ekstrem Osmo Action
  • Bingkai Pelindung Mendatar-Menegak Osmo Action
  • Pelekap Penyesuai Pelepasan Pantas Osmo Action
  • satu Pelekap Penyesuai Pelepasan Pantas mini Osmo Action
  • satu Tapak Pelekat Melengkung Osmo Action
  • dua Skru Pengunci Osmo
  • Kabel PD Jenis-C ke Jenis-C
  • Kotak Bateri Serbaguna Osmo Action
  • satu Batang Sambungan 1.5m Osmo
  • satu Hud Lensa Osmo Action
  • Pad Anti Gelincir Osmo Action

DJI Osmo Action 4 : 4K Camera Action
Osmo Action 4 Outdoor-Hiking


Maklumat Tambahan Dan Keselamatan

  1. Kadar bingkai tinggi 120fps dikenakan kepada spesifikasi video 1080p, 2.7K 16:9 dan 4K 16:9.
  2. FOV 155° menyokong rakaman video sehingga 4K/60fps dan memerlukan penstabilan dimatikan.
  3. Warna 10-bit hanya disokong di bawah mod warna D-Log M.
  4. Dalam persekitaran makmal 25° C (77° F) dan pada suhu 1080p/24fps (16:9), dengan RockSteady hidup, Wi-Fi dimatikan dan skrin dimatikan.Data ini adalah untuk rujukan sahaja.
  5. Diuji dalam 25℃ (77°F) persekitaran makmal semasa menggunakan DJI 30W USB-C Charger dengan pengambilan gambar/rakaman video Fungsi oku dan skrin mati, Ia hendaklah digunakan untuk rujukan sahaja.
  6. Dalam persekitaran makmal -20° C (-4° F) dan pada suhu 1080p/24fps (16:9), dengan RockSteady hidup, Wi-Fi dimatikan, dan skrin mati.Data ini adalah untuk rujukan sahaja.
  7. Bingkai Perlindungan Menegak Mendatar diperlukan untuk menembak menegak.
  8. Hidrofobisiti skrin depan, skrin belakang, dan penutup pelindung kanta direalisasikan melalui Salutan AF, yang mungkin terjejas oleh accicalar gigi.
  9. Sebelum menggunakan kamera aksi, tutup penutup bateri dan penutup port USB-C, dan ketatkan Penutup Pelindung Lens.Adalah disyorkan untuk memasang Kes Kalis Air untuk menembak bawah air jangka panjang atau dalam persekitaran dengan wat tinggitekanan kesan er.Osmo Action 4 dan Kes Kalis Airnya mempunyai penarafan kalis air IP68.Jangan gunakan kamera di mata air panas atau persekitaran bawah air yang melampau, atau biarkan ia bersentuhan dengan cecair yang menghakis atau tidak diketahui.
  10. Pada masa ini hanya menyokong Mandarin Cina dan Inggeris. Gunakan fungsi ini dalam persekitaran yang tenang dan pastikan sebutannya jelas dan tepat.
  11. InvisiStick Menyokong video sehingga 1920×1440 apabila menghapuskan awan, dan sehingga 1280×960 video apabila menghapuskan secara tempatan.
  12. Kabel 3.5mm ke Jenis-C, dijual secara berasingan.
  13. Julat suhu menampal yang sempurna ialah -10° hingga 40° C (14° hingga 104° F). Jangan pasang pada permukaan melengkung, dan pastikan permukaan untuk dilekat adalah bersih. Ia disyorkan untuk menekan pemasangan tersebut pada pelekat selama 10 saat selepas melekatkannya dan biarkan selama 30 minit sebelum digunakan.
  14. Pelekap Pemegang Basikal Mini Osmo Action menyokong pemegang bulat dengan diameter 8-35 mm.
  15. Berhati-hati apabila menyertai sukan lasak tertentu seperti memanjat batu dan menyelam. Pastikan tiada objek asing tersangkut di leher anda untuk mengelakkan risiko cekikan.

DJI Osmo Action 4 vs DJI Osmo Action 3: What's the difference?
It looks identical to its predecessor, and the specs don't seem to have changed much, either. The differences between Osmo Action 4 and Osmo Action 3 are quite subtle. The biggest difference is the larger sensor, which vastly improves low-light performance, and if you shoot at night a lot, then you'll definitely want to go for the newer model.

Untuk maklumat lanjut mengenai semua prestasi, aksesori, dan keupayaan baharu, sila lawati www.dji.com/osmo-action-4

DJI Osmo Action 4, Action Cameras, DJI Osmo Action, 4K Camera Action, dji osmo action 4 review, dji osmo action 4 price, dji osmo action 4 release date,

Bella Jamal

Hi! Bella Jamal is a part-time blog writer of Ini Adalah Bellarina Natasya. A long time ago graduated from the National University of Malaysia with a degree in Bachelor of Chemistry, now working as a Social Media Professional for Telco company. For any opportunities, can contact me at jbella8868@gmail.com

Previous Post Next Post