Review/Sinopsis Filem Avatar : The Way Of Water (Avatar 2) - Ini Adalah Bellarina Natasya | Bella Jamal Review/Sinopsis Filem Avatar : The Way Of Water (Avatar 2)

Trending

Review/Sinopsis Filem Avatar : The Way Of Water (Avatar 2)

Review/Sinopsis Filem Avatar : The Way Of Water (Avatar 2) | Akhirnya filem Avatar : The Way Of Water bakal tayang pada 16 Disember 2022 akan datang setelah gagal tayang seperti perancangannya pada 2014. Avatar merupakan filem fiksi ilmiah dari 20th Century Fox yang diproduksi, ditulis, dan disutradarai oleh James Cameron. James Cameron merupakan salah satu nama pengarah besar di sebalik kejayaan filem Titanic yang booming suatu masa dulu. Selain Titanic, ada banyak lagi filem beliau yang mengungguli kutipan box office dunia.

Review/Sinopsis Filem Avatar : The Way Of Water (Avatar 2)

Sebelum ini di Avatar (2009), Jake Sully, tentara veteran yang tergabung dalam eksperimen Avatar dan ditugaskan menyusup ke dalam peradaban Na’Vi di tanah Pandora. Akan tetapi, tentara yang lumpuh kakinya ini dihadapkan pada dua pilihan, yakni menyelesaikan misinya atau menjaga kesucian Pandora yang mulai terkikis karena kekacauan manusia.

Dalem Avatar 1 menjadi filem terlaris sepanjang karier James Cameron dan kini para pengikut sekuel Avatar masti menatikan filem ini Disember nanti. Filem Avatar: The Way of Water berdurasi sekitar 29 menit lebih lama dari filem Avatar 2009 dan menjadi filem paling panjang dihasilkan James.

Genre: Sci-Fi, Adventure, Action, Fantasy
Bahasa: English
Pengarah : James Cameron
Penerbit : James Cameron, Jon Landau
Penulis: James Cameron, Josh Friedman
Release Date: Dec 16, 2022,  Wide
Runtime : 3h 10m
Distributor: 20th Century Studios


Avatar 2 Cast/Barisan Pelakon Avatar: The Way Of Water
Filem ini membariskan pelakon papan atas dari Hollywood seperti Sam Worthington, Zoe Saldana, Stephen Lang, Michelle Yeoh, Sigourney Weaver dan Kate Winslet.

Review/Sinopsis Filem Avatar : The Way Of Water (Avatar 2)

Zoe Saldana ... Neytiri
Jamie Flatters ... Neteyam
Michelle Yeoh ... Dr. Karina Mogue
Sigourney Weaver ... Kiri
Kate Winslet ... Ronal
Bailey Bass ... Tsireya
Sam Worthington ... Jake Sully
Stephen Lang ... Miles Quaritch
Giovanni Ribisi ... Parker Selfridge
Jemaine Clement ... Dr. Ian Garvin
Oona Chaplin ... Varang
Edie Falco ... General Frances Ardmore
Cliff Curtis ... Tonowari
Joel David Moore ... Norm Spellman
CCH Pounder ... Mo'at
Chloe Coleman ... Young Lo'ak
Jack Champion ... Spider
Matt Gerald ... Corporal Lyle Wainfleet
Keston John ... Va'ru
Filip Geljo Filip Geljo ... Aonung of the Metkayina Clan
Brendan Cowell ... Mick Scoresby
Britain Dalton ... Lo'ak
Trinity Jo-Li Bliss ... Tuktirey of the Sully Family (as Trinity Bliss)
CJ Jones CJ Jones ... Metkayina Interpreter
Duane Evans Jr. ... Rotxo
Jake McLean ... Navi
Jeremy Irwin ... Young Neteyam
Johnny Alexander
Scarlett Fernandez


Sinopsis Avatar: The Way Of Water (Avatar 2)
Avatar: The Way of Water menceritakan tentang Sully yang terganggu dengan operasi RDA (Resources Development Administration) di planet Pandora untuk dapatkan Unobtanium. Sully terpaksa kembali ke Pandora untuk menemui Neytiri dan anak-anaknya.

Review/Sinopsis Filem Avatar : The Way Of Water (Avatar 2)

Setelah itu mereka pergi ke sebuah pelabuhan yang aman di dekat terumbu karang dan Sully menemukan klan Metkayina yang tidak pernah dia kenali sebelumnya. Tempat tersebut sangat berbeda dengan kehidupan di hutan dan tidak terdapat hujan ataupun air. Sully dan keluarganya harus berperang dengan tentara Na'vi demi melindungi planetnya.

Jake Sully and Neytiri have formed a family and are doing everything to stay together. However, they must leave their home and explore the regions of Pandora. When an ancient threat resurfaces, Jake must fight a difficult war against the humans.

Jake Sully lives with his newfound family formed on the planet of Pandora. Once a familiar threat returns to finish what was previously started, Jake must work with Neytiri and the army of the Navi race to protect their planet.


Review Filem Avatar: The Way Of Water
Untuk latar filem Avatar 2 masih mengekalkan jalan cerita yang sama dengan sekuel sebelum ini dalam Avatar 2009 dan boleh dikatakan hampir tak menawarkan hal yang baru. Mana tidaknya, sekuel Avatar 2 sebenarnya dijadualkan tayang pada tahun 2014 tetapi tidak jadi tayang.

Review/Sinopsis Filem Avatar : The Way Of Water (Avatar 2)

Walaupun konsep jalan cerita yang agak lama, tetapi ianya masih relevan di masa kini melalui mesej tentang bagaimana kapitalisme-kolonialismenya yang ingin memonopoli resource dari planet lain.

Dalam filem ini ditonjollkan kubu dan kaum baru yang dijumpai Sully dan membariskan pelakon baru seperti Michelle Yeoh sebagai Dr. Karina Mogue menggantikan Sigourney Weaver (Dr. Grace Augustine) dan juga ada Kate Winslet.


Buat peminat film Avatar 1 mesti ternanti-nantikan film ini untuk menikmati kecantikan planet Pandora dalam ‘Avatar: The Way of Water’. James Cameron merilis kembali Avatar 2 dengan kualiti 4K High Dynamic Range bagi mengembalikan keindahan planet Pandora dengan tampilan yang lebih cantik dan berkesan. Filem ini juga tersedia dengan kualiti 3D IMAX.

Jangan lupa saksikan Avatar: The Way of Water yang akan mula tayang mulai 16 Desember 2022 nanti.

avatar: the way of water release date, avatar: the way of water IMDb, avatar: the way of water full movie, avatar: the way of water trailer, avatar: the way of water age rating, how long is avatar 2, avatar the way of water review, avatar the way of water movie review, avatar the way of water reviews, avatar the way of water early reviews, avatar movie, avatar 2, sinopsis film avatar 2, sinopsis avatar 2022, sinopsis avatar 2009, sinopsis film avatar 2022, avatar season 2 characters, avatar 2 the way of water release date,

Bella Jamal

Hi! Bella Jamal is a part-time blog writer of Ini Adalah Bellarina Natasya. A long time ago graduated from the National University of Malaysia with a degree in Bachelor of Chemistry, now working as a Social Media Professional for Telco company. For any opportunities, can contact me at jbella8868@gmail.com

Previous Post Next Post