Lirik Cinta Sampai Mati Raffa Affar, Lagu Viral Di TIK TOK Sebelum Dirilis Kangen Band - Ini Adalah Bellarina Natasya | Bella Jamal Lirik Cinta Sampai Mati Raffa Affar, Lagu Viral Di TIK TOK Sebelum Dirilis Kangen Band

Trending

Lirik Cinta Sampai Mati Raffa Affar, Lagu Viral Di TIK TOK Sebelum Dirilis Kangen Band

Lirik Cinta Sampai Mati Raffa Affar, Lagu Viral Di TIK TOK Sebelum Dirilis Kangen Band | Rasanya ramai sudah mengetahui lagu viral ini di TIK TOK. Dan kali ini pihak Hayat Kreatif Studio memunculkan penyanyi lagu viral dengan bait 'Dengarkaaaanlaaaaah' tersebut. Sebenarnya lagu ni kepunyaan Kangen Band, tetapi menjadi viral sebelum rilis setelah dibawakan oleh penyanyi Raffa Affar.

Lirik Cinta Sampai Mati Raffa Affar

Pemuda kelahiran Depok, berasal dari Jawa Barat, Indonesia ini berusia 20 tahun mempunyai nama lengkap Raffa Aldiansyah. Dia adalah selebriti muda yang berjaya, mempunyai banyak pengikut di media sosial. Dan itu terbukti dengan mempunyai lebih dari 4 juta pengikut di aplikasi media sosial TikTok. Oleh itu, namanya mungkin ramai yang sudah mengenali di kalangan masyarakat Malaysia apatah lagi di Indonesia menerusi single sulungnya yang berjudul ‘Cinta Sampai Mati’.


Lagu Cinta Sampai Mati Ciptaan Siapa?

Lagu Cinta Sampai Mati Ciptaan Siapa? | Single Cinta Sampai Mati ini adalah single sulung Raffa, yang merupakan ciptaan Ayu Rizki Yani, isteri kepada Dodhy gitaris kumpulan Kangen Band dan di lancarkan di bawah label muzik Hayat Kreatif Studio untuk pasaran Malaysia, Brunei serta Singapura sahaja manakala untuk pasaran di Indonesia dan lain-lain negara di lancarkan dibawah label muzik Botram Media Entertainment.

cinta sampai mati raffa affar lyrics

lirik lagu cinta sampai mati kangen band

Raffa yang dikenal dengan suara unik dan wajah kacak ini membawakan genre lagu- lagu yang berkonsepkan ketuhanan mahupun selawat serta nasyid . Selain membawa genrenye tersendiri, beliau gemar ‘cover’ lagu lain yang popular untuk dimuat turun ke dalam akaun media sosialnya .


Lirik Cinta Sampai Mati Raffa Affar

Pada asalnya, single ini diberi judul ‘Dengarkanlah’ oleh penulis lirik sebelum diputuskan oleh label Botram Media Entertainment untuk judul yang lebih Universal, agar lagu ini dapat disampaikan mesejnya yang mempunyai maksud cinta kepada kedua ibu bapa yang masih ada mahupun yang telah tiada, kepada keluarga, dan kepada pasangan, maka terciptalah judul baru yang mempunyai lirik baru dalam lagu ini seperti ‘Dengarkanlah di sepanjang malam aku berdoa. Oleh itu, menjelang pelancaran lagu ini, judul diberi ‘Cinta Sampai Mati’. Jom hayati lirik Cinta Sampai Mati Raffa Affar.

Ciptaan Lagu & Lirik : Ayu Rizki Yani
Produser : Hermawan
Eksekutif Produser : John Li
Pengarah Vokal : Ivan Lahardika
Suara Latar : Yuki Senandik
Hakcipta : OP: PT Safinah Musik Entertaintment
SP: Hayat Kreatif Studio

Duhai engkau, sang Belahan Jiwa
Namamu terukir dalam pusara
Di setiap langkah, ku selalu berdoa
Semoga kita bersama

Duhai engkau, tambatan hatiku
Labuhkanlah cintamu di hidupku
Ku ingin kau tahu betapa merindu
Hiduplah engkau denganku

Dengarkanlah
Di sepanjang malam, aku berdoa
Bersujud dan lalu aku meminta
Semoga kita bersama

Dengarkanlah
Di sepanjang malam, aku berdoa
Cintaku untukmu s'lalu terjaga
Dan aku pasti setia

Ho-oh-oh
Ho-wo-oh-ho-oh-wo-wo-ho-oh
Ho-wo-uh-wo-oh-uh

Duhai engkau, tambatan hatiku
Labuhkanlah cintamu di hidupku
Ku ingin kau tahu betapa merindu
Hiduplah engkau denganku

Dengarkanlah
Di sepanjang malam, aku berdoa
Bersujud dan lalu aku meminta
Semoga kita bersama

Dengarkanlah
Di sepanjang malam, aku berdoa
Cintaku untukmu s'lalu terjaga
Dan aku pasti setia

Dengarkanlah (Di sepanjang malam, aku berdoa)
Ku berdoa (bersujud dan lalu aku meminta)
Dan meminta (semoga kita bersama)

Wo-oh, dengarkanlah
Di sepanjang malam, aku berdoa
Cintaku untukmu s'lalu terjaga
Dan aku pasti setia...Ku setia


Single ini antara single pertama berkolaborasi di antara Hayat Kreatif Studio dengan Botram Media Entertaintment . Untuk single perdana ini, Raffa telah cuba hasilkan genre musik yang sedikit berbeza dengan lagu-lagu viral. Dengan harapan kehadiran Raffa mampu memberi nuansa baru, dan saat ini lagu 'Cinta Sampai Mati' nyanyian asal oleh Raffa sudah boleh dinikmati di seluruh platform muzik dan boleh ditonton video muziknya di saluran youtube Hayat Kreatif Studio.


Hayat Kreatif Studio bertindak sebagai pengedar single ini secara jualan digital di platform streaming, Youtube dan iTunes di Malaysia, Singapura & Brunei .

P/SVideo klip Cinta Sampai Mati Kangen Band yang dirilis pada 25 Februari 2022 lalu. Dalam 3 hari, video klip lagu telah disaksikan lebih dari 2 juta kali.

lirik lagu cinta sampai mati kangen band, cinta sampai mati original, cinta sampai mati raffa affar chord, cinta sampai mati raffa affar lyrics, penyanyi asli cinta sampai mati, pencipta lagu cinta sampai mati
Bella Jamal

Hi! Bella Jamal is a part-time blog writer of Ini Adalah Bellarina Natasya. A long time ago graduated from the National University of Malaysia with a degree in Bachelor of Chemistry, now working as a Social Media Professional for Telco company. For any opportunities, can contact me at jbella8868@gmail.com

Previous Post Next Post