Buffet Ramadhan IKEA 2022 Tidak Termasuk Sweedish Meatball! - Ini Adalah Bellarina Natasya | Bella Jamal Buffet Ramadhan IKEA 2022 Tidak Termasuk Sweedish Meatball!

Trending

Buffet Ramadhan IKEA 2022 Tidak Termasuk Sweedish Meatball!

Buffet Ramadhan IKEA 2022 Tidak Termasuk Sweedish Meatball! | Hi korang! Mesti ramai yang menunggu Ikea buffet menu untuk bulan Ramadhan. Maklumlah sejak pandemik, 2 tahun jugaklah tak ada menu iftar di IKEA MALAYSIA. Jadi semasa hari pertama buffet Ramadan IKEA ditawarkan kepada umum, Kak Bell sempat merasa suasana berbuka di sana di samping beberapa menu yang dilancarkan untuk buffet Raya IKEA. Buat korang yang mencari ramadan buffet ideas, boleh datang ke sini.

Buffet Ramadhan IKEA 2022

Buffet Ramadhan IKEA Malaysia

Untuk pengetahuan, IKEA Malaysia telah memulakan Buffet Ramadhan IKEA Malaysia bermula 11 April lalu dan akan diteruskan sehingga 29 April 2022. Buffet istimewa ini tersedia di IKEA Damansara, IKEA Cheras, IKEA Batu Kawan dan IKEA Tebrau.

Untuk pembelian tiket dan tempahan buffet (ikea buffet ramadan booking) boleh dibuat mulai di restoran IKEA dan juga di Swedish Food Market. Sebelum terlupa, barisan untuk buffet akan ditutup 15 minit sebelum masa yang ditetapkan iaitu pada jam 7 malam.


Menu IKEA Buffet Ramadan 2022

Kali ini IKEA ini menyajikan IKEA buffet menu yang berbeza-beza mengikut hari. Setiap hari, menu buffet yang disajikan berbeza dan menu ‘best seller’ seperti sweedish meatball tidak termasuk di dalam menu. Menu IKEA Buffet Ramadan 2022 tahun ini adalah berkonsepkan makanan melayu.

Buffet Ramadhan IKEA Malaysia

Pada hari pertama bufet Ramadan IKEA ditawarkan kepada umum, selain menu tertera dalam senarai, ternyata sweedish meatball dan beberapa menu best seller turut disajikan. Kak Bell cuba IKEA cheras buffet. Jangan salah faham, meatball sebenarnya tak tersenarai dalam buffet Ramadhan IKEA 2022. Senarai menu adalah seperti di bawah.

IKEA buffet menu

Kalau korang bercadang buka puasa di buffet IKEA, boleh semak dulu menu apa yang disajikan sebelum anda ‘booking’ tarikh buka puasa di sana. Seperti dimaklumkan hidangan popular meatball dan makanan barat yang lain difahamkan tiada dalam menu. Kebetulan pada hari pertama, Sweedish Meatball di sajikan dan terus meletop viral sebab ada yang komplen dapat 4 ketul aje.


Buffet Ramadhan IKEA 2022 Price

Buffet Ramadhan Ikea 2022 Price | Harga buffet Ramadan IKEA Damansara, Cheras dan Batu Kawan adalah RM29.90 untuk dewasa, RM14.90 untuk kanak-kanak dan percuma untuk kanak-kanak bawah 4 tahun. Malah, setiap pembelian tiket buffet dewasa akan mendapat baucar IKEA bernilai RM10 secara percuma.

Buffet Ramadhan IKEA 2022 Price

Untuk warga Johor pula, harga buffet IKEA Tebrau adalah RM19.90 untuk dewasa, RM10.90 untuk kanak-kanak dan percuma untuk kanak-kanak bawah 4 tahun. Setiap pembelian tiket buffet dewasa akan menerima baucar bernilai RM5 secara percuma.

IKEA Buffet Ramadan Batu Kawan, Cheras, Damansara
Isnin-Khamis (7pm-9.30pm)
Dewasa-RM29.90
Kanak2-RM14.90 (4-12 tahun)
Percuma utk 4 tahun ke bawah
*setiap pembelian tiket buffet dewasa akan mendapat baucar IKEA bernilai RM10 secara percuma

IKEA Tebrau Buffet Ramadan
Isnin-Khamis (6.30pm-9.00pm)
Dewasa-RM19.90
Kanak2-RM10.90 (4-12 tahun)
Percuma utk 4 tahun ke bawah
*Setiap pembelian tiket buffet dewasa akan menerima baucar bernilai RM5 secara percuma.


Menu Ala-Carte Buffet Raya IKEA

Pihak IKEA juga ada melancarkan Menu Ala-Carte Buffet Raya IKEA untuk masa terhad (limited time only) dari tarikh 1 April – 31 May 2022. Buat korang yang tak nak beratur panjang untuk buffet, bolehlah dapatkan Ala-Carte menu (tidak termasuk dalam menu buffet Ramadhan IKEA).

Buffet Raya IKEA

Berikut ni harga ala-carte menu mengikut tarikh untuk menu buffet Raya. Semua menu memang terbaik dari IKEA. Memang puas hati dan sedap!

1 April-2 May
Fruit Tart RM6.50

2 April-2 May
Beef Kerutuk with Biryani Rice (RM15.90)
Inspired by a traditional favorite dish from Kelantan, try IKEA’s Beef Kerutuk with Biryani rice that comes with a spicy twist. The delightful flavors from the Beef Kerutuk complement the smoky and savory aroma of the biryani rice perfectly.

Quarter Chicken Percik with Biryani Rice

Quarter Chicken Percik with Biryani Rice (RM14.90)
The Chicken Percik served with Biryani Rice is also aromatic, and flavourful, yet another local favorite that stems from the East Coast which is just so juicy with bold flavors.

Quarter Chicken Percik with Biryani Rice


Lamb Chop with Blackpepper Sauce with Mashed Potato & Mixed Vege 
(RM22.90) 
The IKEA Lamb Chop with Black pepper sauce with Mashed Potato & Mixed Vegetables which is another staple that is commonly served as part of the Raya celebrations is served with complete black pepper sauce, with sides of mashed potatoes and mixed vegetables to make it a wholesome meal for Buka Puasa.

Lamb Chop with Blackpepper sauce

For those on a diet, watching their weight, or wanting a healthier alternative, try the plant-based rendang burger, tabbouleh salad, or chicken wrap!

Plant-Based Rendang Burger with Fries (RM13.90)
Inspired by traditional Malaysian flavors, IKEA’s plant-based rendang burger with fries (RM13.90) brings together the best of both worlds!

Plant Based Rendang Burger with Fries

Tabbouleh Salad (RM3.90) Chicken Kebab (RM7.50)
Another nourishing option for those who don’t want something too heavy for Buka Puasa is the chicken kebab (RM7.50). The protein from the chicken meat will keep you full for longer, making it an ideal choice.

Chicken Kebab IKEA


2 April-31 May
Pandan Cheese Cake & Kurma Cake

Pandan Cheese Cake - Kurma Cake

Check out IKEA’s desserts which include traditional classics with a slightly oh-so modern twist – pandan cheesecake, kurma cake (NP: RM9.90 / IKEA Family price: RM8.90), fruit tarts (RM6.50), and Kuih Bakar Pandan.

1 April-31 May
Minced Chicken Rendang Pasta RM9.90
Minced Chicken Percik Sausage RM3.90

From the IKEA Café, comes these exclusive dishes and super yummy dishes – Minced Chicken Rendang Pasta (RM9.90) and the Minced Chicken Percik Sausage (RM3.90) from the IKEA Café (only available in Damansara, Cheras, and Tebrau stores).

Minced Chicken Rendang Pasta

6 April-31 May
Iced Pandan Caramel Latte RM9.90
Pandan Green Apple Slushie RM8.90

Quench your thirst with the local pandan-infused drinks including the iced pandan caramel latte and pandan green apple slushie!


Selain itu juga ada biskut Raya IKEA dan kek untuk korang cuba. Untuk makluman biskut Raya Ekor Kucing IKEA dah habis stok ya! Dekorasi raya HEMBJUDEN collection pun ada seperti lampu raya, paper napkin, table runner, langsir raya ikea, sarung kusyen, serving plate, gift wrap, lantern Raya IKEA dan lain-lain.

HEMBJUDEN collection IKEA

Penggemar IKEA, jangan lepaskan peluang untuk iftar dengan ikea buffet menu di sini. Tersangatlah berbaloi dengan harga murah sangat. Promosi buffet ramadhan 2022 ini sah di cawangan Ikea Damansara, Cheras, Batu Kawan & Tebrau. Selamat berbuka puasa!

Website IKEA
FB Page IKEA
IG IKEA Malaysia

Update:
*Our Special buffet dinner in IKEA Damansara & IKEA Cheras is sold out. Don't worry, you can still head to our IKEA Restaurant to feast on our ala-carte festive dishes.

Bella Jamal

Hi! Bella Jamal is a part-time blog writer of Ini Adalah Bellarina Natasya. A long time ago graduated from the National University of Malaysia with a degree in Bachelor of Chemistry, now working as a Social Media Professional for Telco company. For any opportunities, can contact me at jbella8868@gmail.com

Previous Post Next Post