Malam Graduasi Penuh Nostalgia: Konsert Ada Apa Dengan Melly & Friends - Ini Adalah Bellarina Natasya | Bella Jamal Malam Graduasi Penuh Nostalgia: Konsert Ada Apa Dengan Melly & Friends

Trending

Malam Graduasi Penuh Nostalgia: Konsert Ada Apa Dengan Melly & Friends

Pada 1 Jun 2024, Axiata Arena bergema dengan suara sorak sekitar 9,000 peminat yang hadir untuk menyaksikan konsert "Ada Apa Dengan Melly & Friends" oleh Melliana Cessy Goeslaw, lebih dikenali sebagai Melly Goeslaw. Konsert yang berlangsung selama lebih dua jam itu membawa peminat mengimbau kenangan zaman persekolahan, dengan ramai yang hadir dalam pakaian sekolah. Malam penuh nostalgia ini ternyata sangat memukau dan menghiburkan.

Konsert Ada Apa Dengan Melly & Friends

Konsert Ada Apa Dengan Melly & Friends

Persembahan Epik dengan Iringan Orkestra

Persembahan Melly diiringi oleh sebuah orkestra yang dipimpin oleh suaminya, Anto Hoed, selaku pengarah muzik. Setiap lagu disampaikan dengan begitu memukau, menyuntik semangat dan emosi dalam setiap not dan lirik. Melly tampil bersahaja di atas pentas, berdansa mengikut rentak muzik tanpa memberi ruang untuk peminat berasa bosan.

Kolaborasi Istimewa dengan Joe Flizzow

Salah satu momen yang paling dinanti-nantikan ialah ketika Melly mengejutkan peminat dengan kehadiran pesohor hip hop Malaysia, Joe Flizzow. Joe Flizzow menyanyikan lagu "Jika" dengan gaya rap yang menerima tepukan gemuruh daripada penonton, menggantikan penyanyi asal, Ari Lasso. Kolaborasi ini menambah keunikan dan kehangatan konsert, mencipta momen yang tidak akan dilupakan oleh peminat.

Konsert Ada Apa Dengan Melly & Friends

Konsert Ada Apa Dengan Melly & Friends

Dedikasi Buat Palestin

Menariknya, Melly juga menampilkan sisi tanggungjawab sosialnya dengan menghasilkan lagu spontan yang ditujukan buat Palestin. Lagu tersebut dihasilkan dalam masa 15 minit bersama dua peminat yang membantu mengalirkan idea untuk lirik sambil 10,000 penonton mengibarkan bendera Palestin. Momen ini menjadi salah satu sorotan emosi yang menggetarkan hati setiap hadirin.

Melly Menyanyikan Lagu Siti Nurhaliza

Melly juga mendendangkan lagu popular Datuk Seri Siti Nurhaliza berjudul "Biarlah Rahsia". Melodi indah dan lirik yang penuh makna membawa penonton menghayati setiap bait lagu tersebut, mengimbau kenangan dan menambah sentuhan emosi pada malam graduasi ini.

Kejutan Dari Puteri Ariani

Malam graduasi ini turut dimeriahkan dengan kehadiran penyanyi melonjak naik dan pemenang tempat keempat peringkat akhir America's Got Talent (AGT) musim ke-18, Puteri Ariani. Melly dan Puteri Ariani berduet menyampaikan lagu "Cinta" yang dipopularkan bersama Kris Dayanti, membuatkan suasana semakin hangat dengan tepukan gemuruh dari penonton. Putri juga turut membawakan lagu Cinta Sejati dan Kamu Dan Kenangan secara medley.

Konsert Ada Apa Dengan Melly & Friends

Konsert Ada Apa Dengan Melly & Friends

Senarai Lagu Konsert Ada Apa Dengan Melly & Friends

Sepanjang konsert yang berlangsung selama lebih dua jam lebih 23 lagu termasuk medley telah dinyanyikan.

1) Tak Tahan Lagi
2) Ingin Mencintai Dan Dicintai
3) Pecinta Wanita
4) Berdua Lebih Baik
5) Suara Hati Seorang Kekasih + Sampai Menutup Mata (Medley)
6) Bimbang + Denting (Medley)
7) Ayat-ayat Cinta
8) Gantung
9) Jangan Pernah Berubah
10) My Heart
11) Jika – with Joe Flizzow
12) Biarlah Rahsia
13) Menghitung Hari + Atas Nama Cinta (Medley)
14) Cinta
15) Cinta Sejati + Kamu Dan Kenangan (Medley) – Puteri Arianie
16) AADC + Ratusan Purnama
17) Hey Ladies
18) Hanya Memuji
19) Lets Dance Together
20) Salah
21) Bagaikan Langit
22) I Just Wanna Say I Love You
23) Kubahagia

Pengumuman Konsert Akan Datang

Mengakhiri konsert dengan penuh gaya, Melly mengumumkan bahawa konsert seterusnya akan diadakan pada 31 Mei 2025. Pengumuman ini tentunya disambut dengan kegembiraan oleh para peminat yang tidak sabar untuk terus menyaksikan kehebatan persembahan Melly di masa hadapan.

Konsert Ada Apa Dengan Melly & Friends

Konsert "Ada Apa Dengan Melly & Friends" bukan sekadar hiburan, tetapi juga satu perjalanan emosi yang membawa peminat mengimbau kenangan lalu, merasai kehangatan muzik, dan berinspirasi dengan dedikasi sosial yang ditampilkan oleh Melly Goeslaw. Malam graduasi ini pastinya akan terus dikenang sebagai malam penuh magis dan kenangan indah.

Bella Jamal

Hi! Bella Jamal is a part-time blog writer of Ini Adalah Bellarina Natasya. A long time ago graduated from the National University of Malaysia with a degree in Bachelor of Chemistry, now working as a Social Media Professional for Telco company. For any opportunities, can contact me at jbella8868@gmail.com

Previous Post Next Post