Filem Keluang Man Mula Penggambaran, Astro Shaw Umum Barisan Pelakon Lain - Ini Adalah Bellarina Natasya | Bella Jamal Filem Keluang Man Mula Penggambaran, Astro Shaw Umum Barisan Pelakon Lain

Trending

Filem Keluang Man Mula Penggambaran, Astro Shaw Umum Barisan Pelakon Lain

Filem aksi superhero ikonik Malaysia yang paling dinanti-nantikan, KELUANG MAN terbitan Astro Shaw telah memulakan penggambaran secara rasmi mulai 4 Mei lalu! Penggambaran dijalankan di sekitar Lembah Klang serta lokasi yang amat sinonim dengan animasi Keluang Man iaitu Kluang, Johor.

Pelakon Filem Keluang Man

Selepas enam bulan para pelakon menjalani persiapan latihan fizikal dan koreografi, barisan pelakon menghadiri sesi ‘script reading’ baru-baru ini. Tujuannya agar mereka memahami lebih mendalam tentang watak yang dilakonkan, latar belakang cerita, dan arah keseluruhan filem. Sesi script reading dihadiri Penerbit Eksekutif Filem Keluang Man yang juga Ketua Astro Shaw, Raja Jastina Raja Arshad, Pengarah Anwari Ashraf, para pelakon, tenaga kreatif dan sebahagian kru produksi.

Astro Shaw turut mengumumkan secara rasmi nama pelakon lain yang akan turut bersama Nas Muammar Zar, Remy Ishak, Anwaar Beg Moghal dan Datuk Rosyam Nor dalam menjayakan Keluang Man, termasuk ikon penyampai radio, Halim Othman, Amelia Henderson, Sham Sunder, Dennis Yin dan ratu cantik Malaysia 2019, Shweta Sekhon. Beberapa nama pelakon popular lain akan diumumkan kelak.

Filem Keluang Man memaparkan kisah seorang pesakit psikiatri yang menjadi adiwira dalam membenteras jenayah. Naskhah ini diarahkan oleh pencipta bersama trilogi filem Polis Evo, yang juga pengarah dan showrunner drama premium popular Projek: High Council dan Projek: Anchor SPM, Anwari Ashraf. Beliau turut bertindak sebagai penulis skrip filem Keluang Man.

Keluang Man merupakan siri animasi popular yang diperkenalkan pada akhir era 1990-an dan berjaya mencipta fenomena tersendiri serta menjadi kebanggaan Malaysia. Penerbit dan peneraju industri perfileman tanah air, Astro Shaw mengumumkan untuk mengangkat adiwira animasi legenda ini ke layar perak dalam bentuk ‘live action movie’ selepas menandatangani lesen hak cipta adaptasi ke filem bersama pemegang IP (Harta Intelek) Keluang Man, Iconic Animation Studio. Usaha ini secara tidak langsung memperkenalkan semula superhero Keluang Man kepada generasi baharu serta melahirkan universe adiwira tempatan terbesar negara.

Sementara menantikan filem KELUANG MAN ditayangkan, peminat setia serta penonton generasi baru boleh menonton siri animasi popular ini di www.keluangman.com bermula dari musim pertama sehingga musim ketiga.

Keluang Man menjalin kerjasama strategik pemasaran bersama WONDA Coffee. Nantikan filem adiwira ikonik Malaysia KELUANG MAN yang akan menemui penonton di pawagam tahun 2025. Ikuti perkembangan terbaru serta klip-klip menarik KELUANG MAN di TikTok, Instagram, X, Facebook Astro Shaw dan Astro Gempak. Gunakan #KeluangMan bagi berkongsi pendapat mahupun keterujaan anda tentang filem ini.

Bella Jamal

Hi! Bella Jamal is a part-time blog writer of Ini Adalah Bellarina Natasya. A long time ago graduated from the National University of Malaysia with a degree in Bachelor of Chemistry, now working as a Social Media Professional for Telco company. For any opportunities, can contact me at jbella8868@gmail.com

Previous Post Next Post