Trending


Lirik Lagu Casablanca Nuha Bahrin Naufal Azrin Viral TikTok

Lirik Lagu Casablanca Nuha Bahrin Naufal Azrin Viral TikTok | Hi korang! Yang mana kaki TikTok tu mesti tau lagu yang viral di aplikasi TikTok sekarang ni. Lagu Casablanca yang dinyanyikan Nuha Bahrin dan Naufal Azrin menceritakan tentang kisah cinta sepasang kekasih dengan lirik lagu dalam bahasa Arab dan Melayu. Maksud asal Casablanca ialah 'rumah putih' tapi untuk lagu ni dikaitkan sebagai cinta yang suci.

Lirik Lagu Casablanca Nuha Bahrin Naufal Azrin Viral TikTok

Sekarang ni tontonan video di YouTube dah pun mencecah 4.6M views. Memang berhantu sungguh lah lagu ni. Ni lirik lagu Casablanca dan terjemahannya. Ikut bahasa Arab ada, lirik lagu casablanca rumi pun ada. Walaupun dah ada lirik lagu Casablanca bahasa melayu dalam romawi/latin pun terbelit jugalah lidah nak nyanyi. Makna atau arti lirik lagu Casablanca pun ada, so bolehlah korang paham maksud lagu casablanca Nuha ni. So enjoy!

Tajuk: Casablanca
Album: Casablanca
Artist: Naufal Azrin and Nuha Bahrin
Melodi: Dagmie (Daqmie Music Factor) & Wan Saleh
Lirik: Daqmie (Daqmie Music Factory) & Abdulkarim Al Ali (Syria)
Producer: Amir Hufaz, Khairul, Wan Saleh & Daqmie
Universal Music Malaysia

Lirik Lagu Casablanca Nuha Bahrin Naufal Azrin Viral TikTok


ياحبيبي يا نبض قلبي
Ya Habibi Ya Nabdha albi
Duhai cintaku denyut jantungku

خليك معايا طول الوقت ما تفارق عيني
Kholliq ma'aya thulil wakti matfarik a'ini
Tetaplah bersamaku sepanjang waktu, jangan berjauhan dariku

بعدك يكويني قربك يحييني
Ba'dak yakuini qurbak yahyini
Jauh darimu membuatku resah bersamamu ku bahagia

محتاجك جنبي دلوقت وايامي الجاية
Mahtajak jambi dil wakti ayyamil gayyah
Tetaplah bersamaku saat ini dan selamanya

وحدك انت نصيبي
Wahdak enta nasibi
kaulah satu-satunya milikku

نور العين يا حبيبي
Nuril a'in ya habibi
Jantung hati kasihku

غيرك ما بعشق حدا
Ghairak maba'syak hada
Tiada selain dirimu yang kurindu

Denyut jantungku berdebar
Terasa indahnya
dunia ini kita yang punya
Akulah mataharimu
Kaulah kekasihku
Kita kan bersama selamanya


ياحبيبي ياحبيبي
Ya Habibi Ya Nabdha albi
Duhai cintaku denyut jantungku

خليك معايا طول الوقت ما تفارق عيني
Khollaik Ma'aya tul alwaqt ma tufariq 'aini
Tetaplah bersamaku sepanjang waktu, jangan berjauhan dariku

بعدك يكويني قربك يحييني
Ba'dak yakuini qurbak yahyini
Jauh darimu membuatku resah bersamamu ku bahagia

محتاجك جنبي دلوقت وايامي الجاية
Mahtajak jambi dil wakti ayyamil gayyah
Tetaplah bersamaku saat ini dan selamanya

نور العين يا حبيبي
Nural Ain Ya habibi
Jantung hati kasihku

غيرك ما بعشق حدا
Ghairak maba'syak hada
Tiada selain dirimu yang kurindu


Denyut jantungku berdebar
Terasa indahnya
Dunia ini kita yang punya
Akulah mataharimu
Kaulah kekasihku
Kita kan bersama selamanya

وحدك انت نصيبي
Wahdak anta nasibi
kaulah satu-satunya milikku

وحدك انت نصيبي
Nural Ain Ya habibi
Jantung hati kasihku

وحدك انت نصيبي
Ghairak maba'syak hada
Tiada selain dirimu yang kurindu

Denyut jantungku berdebar
Terasa indahnya
Dunia ini kita yang punya
Akulah mataharimu
Kaulah kekasihku
Kita kan bersama selamanya

Lirik Lagu Casablanca Nuha Bahrin Naufal Azrin Viral TikTok


Kak Bell ada juga tonton video reaction lagu Casablanca oleh orang Arab sendiri. Depa kata memang fasih dan gunakan bahasa arab percakapan/arab slang, bukan bahasa arab akademik. Lagu ni guna bahasa arab native shami accent yang biasa dipakai oleh orang Jordan, Palestine, Syria dan Lebanon.

Bukan je viral di Malaysia, kat Indonesia pun viral ye. Bagus sangat production ni buat lagu arab dan melayu. Lepas ni mesti akan jadi trend! Apapun tahniah buat Nuha dan Naufal!

lirik lagu casablanca rumi
casablanca lirik malay

Bella Jamal

Hi! Bella Jamal is a part-time blog writer of Ini Adalah Bellarina Natasya. A long time ago graduated from the National University of Malaysia with a degree in Bachelor of Chemistry, now working as a Social Media Professional for Telco company. For any opportunities, can contact me at jbella8868@gmail.com

Post a Comment

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Previous Post Next Post