Jamu Ratu Emas by ReBeauty Bantu Atasi Masalah Keputihan - Ini Adalah Bellarina Natasya | Bella Jamal Jamu Ratu Emas by ReBeauty Bantu Atasi Masalah Keputihan

Trending

Jamu Ratu Emas by ReBeauty Bantu Atasi Masalah Keputihan

Jamu Ratu Emas by ReBeauty Bantu Atasi Masalah Keputihan, Body Lebih Montok & Kembali Dara | Jika bercerita mengenai penyakit, sesiapa sahaja boleh terjejas tanpa mengira jantina. Bagi wanita, kecantikan luaran sahaja tidak menjamin seseorang wanita anggun dan menawan jika dia berdepan masalah dalaman yang bakal membuat diri stress dan malu dengan diri sendiri.

Jamu Ratu Emas by ReBeauty

Banyak masalah dalaman wanita yang dihadapi dalam diam kerana mereka berasa malu untuk bercakap mengenainya. Diantaranya masalah berkaitan Miss V gatal, Miss V berbau atau masalah keputihan. Kali ni Kak Bell nak kongsi tentang review jamu ratu emas by rebeauty yang boleh buat body lebih montok, Miss V ketat/rapat dan kembali dara, lebih awet muda serta membantu atasi masalah keputihan.


Apakah Itu Penyakit Keputihan?

Diantara masalah dalaman wanita yang sering berlaku ialah masalah keputihan. Apakah itu penyakit keputihan? Keputihan atau lelehan lendir berwarna putih, krim atau kelabu yang keluar daripada bahagian sulit wanita merupakan salah satu masalah yang sering dihadapi oleh golongan wanita di seluruh dunia. Statistik menunjukkan ramai wanita yang sudah berumah-tangga berhadapan dengan masalah keputihan disebabkan oleh aktiviti seksual. Ramai wanita tidak mengambil berat terhadap risiko dan bahaya penyakit keputihan malah hanya menganggap masalah keputihan sebagai suatu petanda lazim sebelum kitar haid. Pengetahuan asas dalam kolongan wanita amat penting bagi meraka mampu membezakan pengeluaran lelehan lendir faraj secara semula jadi dengan penyakit keputihan yang serius yang memerlukan rawatan perubatan. Sumber dari myhealth portal.

Jamu Ratu Emas by ReBeauty

Punca Masalah Keputihan

Ada banyak faktor yang menjadi punca masalah keputihan. Diantara punca yang utama adalah seperti berikut.

1. Gaya Hidup
Gaya hidup dapat mempengaruhi wanita dalam status kesihatan. Wanita yang kerap melakukan aktiviti seksual yang tidak sihat lebih cenderung untuk mendapat pelbagai jangkitan pada bahagian faraj.

2. Masalah Kesihatan
Wanita yang menghidap penyakit kronik seperti kencing manis, lebih mudah terkena penyakit keputihan. Kandungan gula yang tinggi dalam rembesan faraj membolehkan pembiakan kulat. Selain itu, pesakit AIDS, penghidap barah atau leukimia juga berisiko tinggi.

3. Faktor Hormon
Gangguan atau ketidakseimbangan hormon boleh menyebabkan masalah keputihan. Antara punca berlakunya gangguan ini ialah kerana mengandung, pengambilan ubat, tekanan dan pengambilan pil perancang.

4. Faktor Kebersihan
Kurang penjagaan di bahagian sulit wanita (faraj). bahagian Miss V sangat sensitif dan perlu dijaga, dicuci bersih dan sentiasa kering untuk menghalang pertumbuhan bakteria dan kulat.

Sebagai seorang wanita, perlu untuk kita ambil perhatian dan dapatkan tips dan cara-cara untuk mengatasi masalah keputihan seperti keputihan berketul, keputihan berbau dan masalah dalaman lain yang berkaitan dengan Miss-V.

Jamu Ratu Emas by ReBeauty

Cara Mencegah Penyakit Keputihan

  1. Sentiasa memastikan bahagian faraj berada dalam keadaan bersih dan kering.
  2. Elakkan penggunaan pembersih faraj yang menganggu kestabilan PH atau menyebabkan kegatalan.
  3. Gunakan pelapik seluar dalam (panty liner) pada saat yang diperlukan sahaja. Elakkan juga pemakaian seluar dalam yang ketat dan diperbuat daripada kain satin.
  4. Jangan menggunakan sebarang produk wangian seperti bedak atau ubat sembur pada bahagian faraj.
  5. Elakkan pengambilan ubat secara berterusan tanpa nasihat doktor.
  6. Kurangkan pengambilan makanan yang mempunyai kandungan gula yang tinggi.
  7. Amalkan gaya hidup sihat dengan mengelakkan aktiviti seks rambang atau hubungan kelamin dengan lebih daripada seorang.
  8. Elakkan kehadiran benda asing di dalam faraj seperti kondom yang tertinggal selepas aktiviti seks.
  9. Basuh bahagian sulit dengan air yang bersih dan buang air kecil selepas aktiviti seks.
  10. Berjumpa dengan pegawai perubatan dengan segera dan melakukan pemeriksaan pada Miss V jika terdapat sebarang tanda-tanda yang dinyatakan di atas.
  11. Melakukan apa-apa aktiviti yang menenangkan fikiran dan mengurangkan tekanan seperti melancong.


Atasi Masalah Keputihan Dengan Kapsul Jamu Ratu Emas by ReBeauty

Bagi korang yang mempunyai masalah keputihan dan masih tercari-cari produk yang boleh bantu atasi maslah keputihan, boleh cuba kapsul Jamu Ratu Emas by ReBeauty. Produk ini adalah selamat, HALAL dan dihasilkan menggunakan bahan-bahan herba dan rempah dan semulajadi seperti manjakani, akar serapat, kacip fatimah, kunyit hidup (kunyit asli), Gingko Biloba, akar temu kunci dan Pueraria Mirifica untuk manfaat kesihatan dalaman wanita.

Jamu Ratu Emas by ReBeauty

Manjakani - Mengecutkan rahim/peranakan 
Akar Serapat - Membuang angin 
Kacip Fatimah - Memulihkan tenaga 
Kunyit - Membantu proses detoksifikasi 

Jamu Ratu Emas by ReBEAUTY bebas bahan berbahaya seperti bahan pengawet, hormon, gluten, gmo dan antibiotik dan telah lulus ujian makmal, lulus KKM dan berdaftar dengan syarikat farmasi dengan nombor pendaftaran MAL16110048TC. Selain itu, Jamu Ratu Emas juga mempunyai sijil HALAL dan GMP. Jadi produk ini selamat dimakan dan sesuai diamalkan setiap hari.

Kebaikan Jamu Ratu Emas

Diantara kebaikan Jamu Ratu Emas adalah:
  • Merapatkan/mengetatkan miss V
  • Merawat masalah miss v gatal-gatal
  • Merawat masalah keputihan & lendir berlebihan
  • Menghilangkan bau busuk
  • Mengurangkan sakit haid/senggugut
  • Membaiki kitaran haid
  • Payudara lebih montok
  • Punggung lebih anjal & bulat
  • Menambahkan tenaga dalam badan
  • Awet muda

Cara Pengambilan Jamu Ratu Emas

Jamu Ratu Emas sesuai diamalkan seawal usia 16 tahun. Sebotol ada 30 biji dan Cara Pengambilan Jamu Ratu Emas hanya perlu consume 2 biji sehari pada setiap pagi selepas sarapan. Untuk kesan yang terbaik, banyakkan minum air masak dan elakkan dari mengambil kafein dan gula yang berlebihan.

Jamu Ratu Emas by ReBeauty

Bagi wanita yang sedang period atau datang haid, sebaiknya jangan consume sebab masa period sistem penyerapan badan berkurangan dan lemah. Pengambilan Jamu Ratu Emas Capsule pada waktu ini, khasiatnya akan terbazir kerana hanya 80% khasiat sahaja yang dapat diserap oleh badan ketika time period.

Untuk wanita yang sedang mengandung pula, korang tak disarankan untuk consume Jamu Ratu Emas ni demi kesihatan baby dalam perut. Sebaiknya hanya consume ubat dan supplement yang disaran oleh doktor. Manakala untuk bf mom/wanita yang sedang menyusukan bayi, korang boleh consume Jamu Ratu Emas ni selepas baby berusia 2 bulan ke atas kerana Jamu Ratu Emas mampu kecutkan peranakan serta tambah susu ibu.


Jamu Ratu Emas by ReBeauty Review/Testimoni Pengguna Jamu Ratu Emas
Berikut ni adalah beberapa testimoni positif pengguna Jamu Ratu Emas (Jamu Ratu Emas by ReBeauty Review). Kalau nak dapatkan body montok, awet muda dan cara kembali dara, boleh cuba produk ni.

Jamu Ratu Emas by ReBeauty
Jamu Ratu Emas by ReBeauty

Jamu Ratu Emas by ReBeauty
Jamu Ratu Emas by ReBeauty
Jamu Ratu Emas by ReBeauty

Jamu Ratu Emas by ReBeauty Price

Jamu Ratu Emas by ReBeauty Price | Bagi yang berminat untuk cuba sendiri kebaikan Jamu Ratu Emas by ReBEAUTY ni, korang boleh dapatkannya sekarang sebab tengah ada promosi sekarang.

Jamu Ratu Emas by ReBeauty

Jamu Ratu Emas by ReBeauty

Harga biasa : 
1 x botol = RM129
2 x botol = RM258

Harga promosi : 
1 x botol = RM80 (free postage)
2 x botol = RM150 (free postage)

Wasap sekarang!
Shopee sekarang!

Jadi, korang dah tak payah susah hati, pening kepala dan kecewa dengan masalah miss V keputihan dan berbau! Jamu Ratu Emas boleh bantu!

Untuk mendapatkan lebih info dan maklumat lanjut mengenai produk ini, bolehlah layari laman sesawang berikut.

Facebook | rebeautyhq
Instagram | rebeautyhq
Tiktok | rebeautyhq
Youtube | rebeautyhq

Bella Jamal

Hi! Bella Jamal is a part-time blog writer of Ini Adalah Bellarina Natasya. A long time ago graduated from the National University of Malaysia with a degree in Bachelor of Chemistry, now working as a Social Media Professional for Telco company. For any opportunities, can contact me at jbella8868@gmail.com

Previous Post Next Post