Trending


Ikan Pekasam Cili Kering

Hi korang! Seperti yang dijanjikan, harini Kak Bell buat ikan pekasam goreng dengan cili kering pulak. Sama je caranya macam resepi Pekasam Ikan Lampam sebelum ni. Cuma digantikan dengan cili kering aje. Tak payah ajar pun korang pandai kan.


Bahan-bahan
Ikan pekasam
6 tangkai cili kering
1 biji bawang besar
Tomato atau tomato cherry
Minyak untuk menggoreng


Cara membuatnya:
1) Goreng garing ikan pekasam, kemudian angkat.
2) Dengan minyak yang sama, goreng cili kering yang dah dibasuh dan dipotong. Goreng sedikit garing.
3) Kemudian, masukkan bawang dan tomato. Goreng sampai bawang layu.

Nak goreng sekali bersama ikan pekasam pun boleh. Kak Bell buat asing sebab tak nak ikan hancur. Goreng je ikut cara macam mana pun. Asal boleh makan ye tak? K bye.
Bella Jamal

Hi! Bella Jamal is a part-time blog writer of Ini Adalah Bellarina Natasya. A long time ago graduated from the National University of Malaysia with a degree in Bachelor of Chemistry, now working as a Social Media Professional for Telco company. For any opportunities, can contact me at jbella8868@gmail.com

Post a Comment

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Previous Post Next Post