Raja Muda Selangor International Regatta 2022 - Ini Adalah Bellarina Natasya | Bella Jamal Raja Muda Selangor International Regatta 2022

Trending

Raja Muda Selangor International Regatta 2022

Raja Muda Selangor International Regatta 2022 | Negeri Selangor, melalui agensi promosi pelancongan, Tourism Selangor sekali lagi menyertai penganjuran Raja Muda Selangor International Regatta 2022 dari 18 hingga 26 November 2022 yang melibatkan Royal Selangor Yacht Club, Pelabuhan Klang, Puteri Bayu Beach Resort, Pulau Pangkor, Straits Quay Marina, Pulau Pinang dan Royal Langkawi Yacht Club, Pulau Langkawi. Dijangka 32 bot dan 320 kelasi akan menyertai Raja Muda Selangor International Regatta pada tahun ini.

Raja Muda Selangor International Regatta 2022

Pelancaran Raja Muda Selangor International Regatta 2022 telah disempurnakan oleh Tengku Amir Shah Sultan Sharafuddin, Raja Muda Selangor yang berlangsung di Kelab Kapal Layar Diraja Selangor di Pelabuhan Klang. Raja Muda Selangor International Regatta ke-32 tahun ini telah bermula secara rasmi pada 19 November jam 4.00 petang, memandangkan Pilihan Raya Umum ke-15 Malaysia yang jatuh pada hari yang sama. Ini adalah untuk menggalakkan rakyat Malaysia untuk keluar mengundi sebelum acara tersebut.


Yang Berhormat Tuan Hee Loy Sian,Exco Pelancongan dan Alam Sekitar Negeri Selangor, dalam satu kenyataan berkata, melalui Tourism Selangor, Kerajaan Negeri Selangor membiayai acara ini bagi merangsang aktiviti pelayaran dan acara sukan yang membangunkan persaingan yang sihat. Ini berfungsi sebagai forum untuk peserta antarabangsa mempromosikan budaya, kesenian, dan warisan sambil meningkatkan sektor pelancongan negeri.

Raja Muda Selangor International Regatta 2022


Penganjuran Raja Muda Selangor International Regatta akan dimeriahkan dengan beberapa aktiviti seperti program pembersihan sungai dan Program FAM Trip bersama peserta yang berminat. Ini adalah bagi memacu ke arah pelancongan warisan tempatan dan bertujuan untuk memperkenalkan peserta-peserta ini dengan gastronomi Klang, khususnya makanan warisan Selangor seperti "Nasi Ambeng".

Penganjuran Sukan Pelayaran, seperti Raja Muda Selangor International Regatta, akan menjadikan Selangor sebagai Hab Pelancongan Sukan, serta menarik sejumlah besar pelancong asing dan mempamerkan Selangor sebagai destinasi sukan pelayaran yang berwibawa. Ini selaras dengan Kempen Splendid Selangor, Take Me Anywhere yang menjurus ke arah meletakkan Selangor di mata dunia.

raja muda regatta 2022, langkawi regatta 2022, kings cup regatta 2022, royal langkawi international regatta, king's cup regatta 2022, royal langkawi international regatta, raja muda selangor regatta, raja muda selangor international regatta,
Bella Jamal

Hi! Bella Jamal is a part-time blog writer of Ini Adalah Bellarina Natasya. A long time ago graduated from the National University of Malaysia with a degree in Bachelor of Chemistry, now working as a Social Media Professional for Telco company. For any opportunities, can contact me at jbella8868@gmail.com

Previous Post Next Post