Review Filem Madame Claude Netflix 2021 - Ini Adalah Bellarina Natasya | Bella Jamal Review Filem Madame Claude Netflix 2021

Trending

Review Filem Madame Claude Netflix 2021

Review Filem Madame Claude Netflix 2021 | Madame Claude adalah sebuah filem biografi tentang kisah hidup Fernande Grudet atau lebih dikenali Madame Claude. Movie ni adalah berdasarkan madame claude real life yang dibuat filem dan dirilis oleh Netflix. Proses produksi Madame Claude dimulai pada awal Mei 2019 dan selesai pada 25 Jun 2019. Untuk makluman, filem ini sesuai untuk tontonan dewasa sahaja.
Review Filem Madame Claude Netflix 2021

MADAME CLAUDE
Initial release: April 2, 2021
Director: Sylvie Verheyde
Writer/Screenplay: Sylvie Verheyde
Language: French
Rating IMDb: 5.4/10
Rating Madame Claude Rotten Tomatoes: 20%


Barisan Pelakon Madame Claude/madame claude cast
Filem ini dibintangi Karole Rocher sebagai Madame Claude, Roschdy Zem sebagai Jo Attia, Garance Marillier sebagai Sidonie, serta Pierre Deladonchamps sebagai Serge.

Review Filem Madame Claude Netflix 2021

Karole Rocher as Fernande Grudet dite Madame Claude
Garance Marillier as Sidonie
Roschdy Zem as Jo Attia
Pierre Deladonchamps as Serge
Liah O'Prey as Virginie
Paul Hamy as André
Mylène Jampanoï as Yoshiro
Hafsia Herzi as Nadège
Regina Anikiy as Geneviève
Annabelle Belmondo as Kate
Joséphine de La Baume as Josie
Gina Jimenez as Anne
Susann Carmen Jagodzinska as Suzanne
Barbara Joseph as Lou
Brigitte-Hélène Morel as La mère de Claude
Léa Rostain as Lola
Djanis Bouzyani as Alban
Virgile Bramly as Paul


Sinopsis Filem Madame Claude

Sinopsis Filem Madame Claude | Madame Claude ni seorang penjaga rumah pelacuran Perancis (brothel keeper) yang terkenal pada 1960-an. Kiranya ikon/legend seks abad 20 kira bahasa mudah mak ayam la, yang mempunyai barisan pelanggan ternama, para petinggi pemerintah, peguasa malah golongan di Raja seperti Shah Iran, John F. Kennedy serta Gianna Agnelli. Disebabkan ada sokongan orang ternama, menjadikan Madame Claude ni memiliki kekuasaan dan pengaruh di dunia kriminal politik Perancis. Bukan itu sahaja, beliau juga turut dapatkan perlindungan sebagai sumber informan polis.

Review Filem Madame Claude Netflix 2021


Pada zaman kegemilangan telah merekrut ramai anak gadis menjadi sex worker dan dikatakan ada 200 anak ayam bawah jagaan beliau. Film ini fokus pada perubahan kesuksesan Fernande Grudet Madame Claude, akibat seorang gadis muda yang datang ke rumah pelacurannya. Madame Claude dapat 30 peratus potongan dari hasil gadis-gadis tadi, walaupun gadis gadisnya pulang dengan mata lebam atau cedera.

Review Filem Madame Claude Netflix 2021

Ketika bisnes pekerjaan seks yang sedang berkembang Madam Claude berdepan tragedi dengan pihak atasan termasuk peras ugut sistem politik Perancis. Hakim Prancis Jean-Louis Bruguiere mulai membongkar semua hal yang dibangun dan disembunyikan Madame Claude selama ini, salah satunya adalah tunggakan pajak 11 juta franc. Hal itu membuat Madame Claude sempat melarikan diri ke Los Angeles namun kembali ke Prancis untuk menjalani hukuman penjara empat bulan. Setelah bebas, Fernande Grudet cuba untuk bangun kembali tetapi gagal sebab tiada sokongan serta kuasa dan kembali menjalani hukuman penjara.


Ada selang seli flashback dilakukan sepanjang filem untuk mendalami watak ibu ayam Madame Claude (lakonan hebat Karole Rocher). Sepanjang cerita berlangsung, latar lagu 60an dan 70an di persembahkan secara subtle menambah mood pada latar filem. Jom tonton madame claude trailer bawah ni.


Apa yang saya gemar pada filem ini, first lakonan tak ada satu pun watak yang kayu. Semua pelakon membawakan watak dengan baik sekali. Penggunaan props dan baju-baju dari fesyen 60an dan 70an yang diguna just nice dan tak melampau. Kemudian, filem ni cuba tonjolkan pekerja seks ni dari sudut yang lain sebagai contoh ada adegan Madamme Claude ni ajar anak ayam dia cara bersih kemaluan yang betol dan cara berpakaian agar nampak class. AWAS FILEM INI BANYAK ADEGAN RANJANG JANGAN TENGOK DENGAN KANAK2. Rating overall 8/10. Bolehlah tonton di Netflix!

review filem madame claude 2021
review filem madame claude netflix malaysia
review filem madame claude netflix 2022

Bella Jamal

Hi! Bella Jamal is a part-time blog writer of Ini Adalah Bellarina Natasya. A long time ago graduated from the National University of Malaysia with a degree in Bachelor of Chemistry, now working as a Social Media Professional for Telco company. For any opportunities, can contact me at jbella8868@gmail.com

Previous Post Next Post