Semburan Permukaan Pelbagai Guna Darce Beri Perlindungan Dari Kuman Berbahaya - Ini Adalah Bellarina Natasya | Bella Jamal Semburan Permukaan Pelbagai Guna Darce Beri Perlindungan Dari Kuman Berbahaya

Trending

Semburan Permukaan Pelbagai Guna Darce Beri Perlindungan Dari Kuman Berbahaya

Baru sahaja 2 hari diumumkan fasa Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) untuk tempoh sehingga 31 Ogos 2020, sekarang telah ada kes terbaru pekerja barbeshop dan pelajar yang baru pulang dari Mesir yang positif Covid. Walaupun dah boleh merentas negeri, perlu diinggatkan bahawa wabak Covid-19 ini masih belum berakhir. Jadi langkah berjaga-jaga dan amalan norma-baharu masih perlu dilaksanakan kerana impak jangkitan wabak ini amatlah menggerikan.


Buat masa sekarang jika tiada kepentingan untuk keluar rumah, lebih baik kita hadkan pergerakan supaya sentiasa di rumah dan mematuhi peraturan dan langkah untuk mengelakkan dari dijangkiti. Masih perlu penjarakan sosial, memakai penutup hiding dan mulut dan sentiasa amalkan mencuci tangan selama 20 saat dengan sabun atau menggunakan sanitizer semasa berada di luar.


Penjagaan di dalam rumah dan juga amalam membersihkan peralatan yang dipegang menggunakan cecair pembasmi kuman juga amat digalakkan. Sekarang Kak Bell menggunakan semburan pembasmi kuman dari jenama DARCE iaitu DARCE Multi-Purpose Surface Disinfectant Spray.



DARCE Multi-Purpose Surface Disinfectant Spray
Semburan pembasmi kuman pelbagai guna Darce ini sangat mudah digunakan dan boleh di gunakan di mana-mana permukaan dan tempat. Anda boleh gunakannya pada perabot, dashboard kenderaa dan bahagian dalam kereta, tombol pintu dan juga workstation di tempat anda bekerja. Ianya untuk boleh digunakan untuk semua jenis permukaan pada permukaan besi, kayu mahupun plastik dan tidak perlu dibilas selepas menggunakannya.


Bahan aktif utama yang digunakan untuk semburan ini adalah alcohol dan Benzalkonium Chloride yang mampu membasmi kuman. Produk DARCE juga berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia serta NPRA dan anda semua tidak perlu ragu untuk menggunakannya untuk kegunaan harian.



Terdapat tiga jenis isian untuk Darce Multipurpose Surface Disinfectant Spray iaitu isian 500ML, 5L dan 25L. Diantara kebaikan Darce Multi-Purpose Surface Disinfectant Spray adalah:
  • Mudah digunakan tanpa air dan tanpa bilasan
  • Membunuh 99.9% kuman, bakteria dan virus
  • Sesuai digunakan untuk semua jenis permukaan dan tempat
  • Selamat pada kulit
  • Menyegarkan dengan haruman lavender

Kak Bell menggunakan spray Darce 500ML pada dashboard kereta, tombol pintu dan mana-mana bahagian yang kerap dipegang. Memang disarankanlah kita 'disinfect' mana-mana tempat dengan cecair disinfectant yang anti-bakteria dan anti-virus bagi membunuh kuman berbahaya. Bau cecair semburan Darce ini memang wangi dan amat menyegarkan ruang dan sememangnya memudahkan!


Bagi yang ingin cuba, anda boleh dapatkan Darce Multi-Purpose Surface Disinfectant ini di Farmasi AA atau Shopee. Pasti akan jatuh hati dengan baunya yang wangi.

"Continue the good habits of cleaning, sanitising and disinfecting regularly. Don't slack now and let all our efforts go to waste! Stay vigilant and stay safe!" ❤❤💋

Untuk maklumat lanjut dan tempahan, boleh lawati laman berikut:
Instagram: https://www.instagram.com/darceworld/
Facebook: https://m.facebook.com/darceworld
Website: http://www.darceworld.com/
Email: info.darce@gmail.com
Bella Jamal

Hi! Bella Jamal is a part-time blog writer of Ini Adalah Bellarina Natasya. A long time ago graduated from the National University of Malaysia with a degree in Bachelor of Chemistry, now working as a Social Media Professional for Telco company. For any opportunities, can contact me at jbella8868@gmail.com

Previous Post Next Post