Penerbangan Ke Jakarta Indonesia Pada Harga Terendah! - Ini Adalah Bellarina Natasya | Bella Jamal Penerbangan Ke Jakarta Indonesia Pada Harga Terendah!

Trending

Penerbangan Ke Jakarta Indonesia Pada Harga Terendah!

Hi Korang! Sebut sahaja Indonesia, pasti semua orang sebut Jakarta! Bali! Bukit Tinggi! Tidak disangkal lagi, Indonesia memang terkenal dengan keindahan semula jadi dan juga tinggalan sejarah zaman dahulu. Mesti semua orang ada keinginan nak melancong ke Indonesia betul tak?? Sebelum ni Kak Bell dah pernah ke beberapa tempat di Indonesia seperti Medan, Bali, Lombok, Bandung dan juga Jakarta. Btw, singgah di Jakarta hanya sekejap berikutan flight turun di Jakarta semasa lawatan ke Bandung. Tak sempat nak merasa keseronokan kota Jakarta! Jadinya, Kak Bell teringin sangat nak pergi ke Jakarta. Jadi bila nak travel tu, kena fikirkanlah tentang perbelanjaan nak travel. Haruslah dari sekarang sedang mengumpul modal untuk ke sana!


Trip ke Medan

Dengar cerita, Traveloka ada menawarkan penerbangan ke Jakarta Indonesia pada harga yang sangat tidak masuk akal ye! Sebab tu la Kak Bell beriya-iya sangat nak ke Jakarta ni! Dah benda baik, so kena share lah dengan korang semua kan! Hahaha. So macam mana nak dapatkan tiket murah Traveloka ni? Korang baca sampai habis kay!


Okay! Untuk tempah tiket ke Jakarta pada harga yang terendah tu, korang cuba search Fly Cheap From Kuala Lumpur to Jakarta di laman carian. Nak lagi mudah, Kak Bell sarankan korang install applikasi Traveloka di smartphone sebab korang boleh book hotel atau flights dengan mudah jer dengan menggunakan hujung jari korang yang runcing tuh!


Kalau korang tak jumpa nak search dekat mana, just klik sahaja aktif link kat atas tadi. Nanti akan terus pergi ke laman Traveloka untuk Fly Cheap From Kuala Lumpur to Jakarta.


After korang dah search seperti yang Kak Bell maklumkan tadi tu, akan terpapar paparan flight dari Kuala Lumpur ke Jakarta. Nak booking tiket pun mudah sahaja. Semudah A B C gittew tau! Seperti biasalah, korang kena pilih tarikh mengikut plan yang korang dah rancang nak pergi tu. By the way, paparan dalam kalendar tu ada diletakkan sekali dengan harga, jadi memang senang korang nak buat pilihan nak pergi tarikh yang mana satu. Bagi korang yang tak ada tarikh lagi tu, silalah pilih tarikh yang best dengan harga paling murah. Selain itu, korang juga boleh buat pilihan sama ada nak book tiket untuk sehala ataupun dua hala. Konsepnya sama sahaja untuk booking tiket dua hala tu, tengok sahaja harga pada tarikh yang korang dah plan nak balik ke Kuala Lumpur. Mesti semua pandai kan?

Harga tiket dipaparkan pada tarikh di kalender

Cara nak booking pula, korang just klik pada tarikh yang korang dah decide tadi, then akan terpapar la pilihan flight yang mana korang suka, sama ada nak naik Malindo Air, Air Asia, Garuda, dan banyak lagi la pilihan yang ada. Btw, waktu pelepasan tu tak samalah, korang kena ikut masa yang korang dah plan lah sebab bukan semua flight berlepas pada waktu yang sama. Sebelum korang proceed untuk booking tiket tu, jangan lupa untuk tekan button Change Search yang ada di sebelah atas bahagian kanan. Fungsi button tuh membolehkan korang pilih sama ada nak book tiket untuk berapa orang dan pilih class seat apa yang korang nak. Lepas dah selesai buat pilihan, barulah korang klik choose button di bawah harga tu then akan terpapar la screen untuk menempah.

Kak Bell buat pilihan tarikh berlepas pada 25 Mac 2018 dengan Malindo Air dan tarikh balik semula ke Kuala Lumpur pada 28 Mac 2018 dengan Air Asia. Kak Bell fefeling sambut birthday di Jakarta sebab 26hb tu birthday kita! Hehe. Ada sesiapa nak ikut tak?


Tiket pergi bersama Malindo Air


Tiket balik bersama Air Asia

Seperti Kak Bell beritahu tadi, korang boleh book tiket untuk berapa orang dan pilih class seat yang mana korang nak dengan menekan butang Change Search. So Kak Bell, pilih untuk 2 orang. Takkan nak pergi sensorang kan! Ada juga pilihan butang untuk kanak-kanak dan juga bayi.


Di page ni, korang akan nampak berapa jumlah yang perlu korang bayar, sebelum proceed nak buat bayaran tu, semak dulu betul-betul yer guys! Takot tersalah booking tiket pulak. After dah puas hati barulah korang boleh continue for booking! So nanti, dekat contact details page ni korang kenalah masukkan details korang. Isikan semua maklumat lengkap jangan sampai ada yang tertinggal pulak! 


Untuk ketahui dan sahkan maklumat booking, korang boleh klik pada Flight Details dan juga Price Details.



Korang juga kena timbang bag yang dibawa, sebab ada flight yang ada limit berat. Kalau berat bag korang tu lebih dari limit yang dah ditetapkan, korang kena bayar tau! Alaaa tak mahal pun. Kalau nak senang korang pilih jer flight yang tak ada limit berat bag. Bawak la berapa kg yang korang nak bawak! Kalau Kak Bell travel, segala mak nenek, hair dryer bagai nak bawak! Hahaha. Lepas tu boleh la proceed buat bayaran. Untuk pembayaran, korang boleh pilih nak buat bayaran menggunakan kad kredit atau online banking. Sama jer cara bayar dia, korang pilih bank yang korang nak buat pembayaran dan masukkan amount then proceed untuk bayar. Done!! Senang sahaja kan, so nanti korang akan dapat email dari Traveloka yang akan mengesahkan yang korang dah booking tiket menggunakan traveloka.

Kat bawah ni, diantara syarikat penerbangan yang ada dalam pilihan semasa booking dengan Traveloka. Korang boleh pilih penerbangan mana paling murah dan selesa untuk trip korang nanti.



Wahh senang jer kan, tak perlu nak membazir masa dan wang nak pergi ke KLIA untuk beli tiket. Tak sabar tunggu trip ke Jakarta nanti.  So tunggu apa lagi! Jom tempah tiket sekarang guys! 


Bella Jamal

Hi! Bella Jamal is a part-time blog writer of Ini Adalah Bellarina Natasya. A long time ago graduated from the National University of Malaysia with a degree in Bachelor of Chemistry, now working as a Social Media Professional for Telco company. For any opportunities, can contact me at jbella8868@gmail.com

Previous Post Next Post