Jom Sertai Pertandingan Undi Parodi Influencer Kegemaran Anda! - Ini Adalah Bellarina Natasya | Bella Jamal Jom Sertai Pertandingan Undi Parodi Influencer Kegemaran Anda!

Trending

Jom Sertai Pertandingan Undi Parodi Influencer Kegemaran Anda!

Hi Korang! Penggunaan media sosial pada zaman sekarang bukanlah sesuatu yang baharu. Tak kira siapapun pasti akan memiliki sekurang-kurangnya satu akaun media sosial seperti Facebook, Instagram atau Twitter. Rasa macam ketinggalan pula jika tak memiliki salah satu daripada medium sosial tersebut kan? Abad ni juga, sudah menjadi trend penyebaran dan perkongsian cerita, berita, video atau sesuatu isu menerusi media sosial atau lebih sinonim dengan istilah 'viral'! Senang sahaja nak mengejar populariti, rise-up je isu yang boleh menjadi viral. Kadang-kadang tu, cerita yang berunsur fabrikasi pun turut boleh popular bukan. Memasing nak popular, nak jadi influencer katanya.

Jom Sertai Pertandingan Undi Parodi Influencer Kegemaran Anda!

Okayy, Kak Bell yakin bahawa semua antara kita pasti ada ikuti page-page viral atau influencer terkenal di laman sosial seperti facebook. Siapakah agaknya influencer kegemaran korang ye? Adakah M.C.R. aka Mak Cik Roast-mah (Arwind Kumar) yang terkenal dengan rambut kerinting dan statement ‘sunat you’? Atau Kak Leha Bunting (Faiz Dickie) yang sentiasa menjadi idola komuniti Village People mereka? Atau mungkin juga, Lizz Chloe, influencer yang juga merupakan seorang DJ Radio dan model terkenal tanah air? Ni merupakan diantara influencer dari beribu-ribu lemon yang ada kat sosial media tu.


Sebenarnya Kak Bell nak bagitahu kat korang, bermula dari 27 November hingga 14 Disember 2017, Shopee, platform E-dagang terkemuka telah mengadakan satu Pertandingan Undi Parodi Influencer Kegemaran Anda bersempena dengan ulangtahunnya yang ke-2. Dalam pertandingan ini, 3 orang influencer kegemaran Malaysia yang disebutkan tadi telah kongsikan video mereka yang diterbitkan berdasarkan parodi iklan television rasmi pertama oleh Shopee. Jadinya, Kak Bell nak ajaklah korang join pertandingan ni, manalah tahu korang berpeluang memenangi RM500 tunai setiap minggu! 

Macam mana nak join pertandingan ni? Senang sahaja. Caranya:
1) Korang hanya perlu tonton semua parodi tersebut di capaian ini > https://shp.ee/a32nusf
2) Kemudian, buat undian ada di capaian ini > https://shp.ee/d9hev8q

Dah settle! Untung sabut timbul uolsss, manalah tahu dipilih sebagai pemenang mingguan untuk memenangi RM500 tunai. Macam-macam boleh beli dengan duit tu kan! 2 orang pemenang akan diumumkan pada 2hb, 8hb, 15hb dan 22hb Disember 2017, dan pertandingan adalah tertakluk pada terma & syarat.

Jom Sertai Pertandingan Undi Parodi Influencer Kegemaran Anda!

Selain dari Pertandingan Undi Parodi Influencer Kegemaran Anda, turut berlangsung pertandingan Snap & Win: Show Us What You Bought. Hadiah juga merupakan RM500 tunai! Caranya:
1) Ambil gambar pembelian dari Shopee dengan cara paling kreatif.
2) Upload ke laman Instagram anda (mesti set kepada public).
3) Tag @Shopee_MY dan hashtag #ShopeeSnaps
4) Berpeluang memenangi tunai RM500 setiap minggu!

Dalam entri sebelum ni, Kak Bell ada kongsikan tentang Shopee yang melancarkan jualan murah dan pelbagai promosi hebat ke atas lebih 6 juta produk sempena ulangtahunnya dari 1 hingga 14 Disember. Diantaranya  jualan kilat Shocking Sale, Kemuncak Berganda Shopee Mall, Tawaran Mega 12.12 dan banyak lagi. Hadiah menarik juga boleh dimenangi termasuk baucar Beat the Clock yang bernilai lebih RM500,000; percutian untuk 2 orang ke Honolulu, Hawaii bernilai RM15,000 dan iPhone X bernilai RM5,500. Jenama rasmi seperti Mydin, MR.DIY, PETRONAS, Digi, Maxis and B Infinite turut menyertai sambutan ini dengan promosi eksklusif tersendiri untuk pengguna Shopee. Untuk ketahui lebih lanjut bolehlah klik sini > SHOPEE BIRTHDAY BASH : SHOPEE TURNS 2!

Jom Sertai Pertandingan Undi Parodi Influencer Kegemaran Anda!

Dah terlanjur bercerita tentang pertandingan yang dianjurkan oleh Shopee, Kak Bell dah cuba dah berbelanja atas talian melalui aplikasi Shopee. Seriously memang mudah, banyak pilihan dan semestinya murah dan berbaloi! Memula search lah barang apa yang nak dibeli dan barang pilihan akan dimasukkan ke dalam Shopping Cart. 

Jom Sertai Pertandingan Undi Parodi Influencer Kegemaran Anda!

Kalau ada Promo Code. boleh masukkan dalam ruang yang disediakan then klik Check Out. Coins Balance tu Kak Bell tak tahu sebab baru pertama kali shopping kat sini. Then korang boleh semak barang yang sudah diorder di My Purchase.

Jom Sertai Pertandingan Undi Parodi Influencer Kegemaran Anda!
 Cantik ke tidak baju Kak Bell beli tu?

Buat semakan di Notification akan ada Order Updates dan seterusnya tentang shipping Information. So, sekarang ni Kak Bell tengah tunggu je barang-barang ni sampai. Nanti kita update lagi yer selepas produk sampai. Bolehlah Kak Bell join pertandingan Snap & Win tu nanti!

Jom Sertai Pertandingan Undi Parodi Influencer Kegemaran Anda!

 Yeay! Dah shipped out!

Jom Sertai Pertandingan Undi Parodi Influencer Kegemaran Anda!

Jangan lupa untuk muat turun aplikasi Shopee secara percuma menerusi App Store atau Google Play. Selamat shopping dan yang penting silalah undi influencer kegemaran korang kay!

Bella Jamal

Hi! Bella Jamal is a part-time blog writer of Ini Adalah Bellarina Natasya. A long time ago graduated from the National University of Malaysia with a degree in Bachelor of Chemistry, now working as a Social Media Professional for Telco company. For any opportunities, can contact me at jbella8868@gmail.com

Previous Post Next Post