Trending


Cucur Bilis Lembut Gebu

Hi korang! Walaupun dah banyak kali buat cucur, tapi kali ni Kak Bell gunakan cara yang lain pulak. Nak try juga buat cucur bilis yang gebu dan lembut macam kat kedai tu kan! Actually, cara pembuatannya semua sama. Nak letak apa-apa yang korang suka pun boleh. Btw, nama pun cucur bilis, so mestilah letak ikan bilis. Kelainannya cuma gunakan sedikit yis mauripan.


Korang boleh klik sini untuk resepi cucur kay! Pilih yang mana suka:Cekodok Ikan Bilis Daun Kucai atau Cucur Tauhu Lazat! Punyalah malas nak menaip satu-satu resepi nya kan! Lagipun nak bagitahu, cuma letak yis aje pun. Kay Bye!

TIPS!
  • Larutkan 1 sudu besar yis dengan air suam dan 1 sudu gula
  • Biarkan adunan dalam setengah jam sebelum digoreng
Bella Jamal

Hi! Bella Jamal is a part-time blog writer of Ini Adalah Bellarina Natasya. A long time ago graduated from the National University of Malaysia with a degree in Bachelor of Chemistry, now working as a Social Media Professional for Telco company. For any opportunities, can contact me at jbella8868@gmail.com

1 Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Previous Post Next Post