Sinopsis Sheriff, Filem Thriller Syafiq Yusof - Ini Adalah Bellarina Natasya | Bella Jamal Sinopsis Sheriff, Filem Thriller Syafiq Yusof

Trending

Sinopsis Sheriff, Filem Thriller Syafiq Yusof

Sheriff yang bakal menggegarkan pawagam seluruh negara merupakan sentuhan terbaru pengarah filem aksi box office nombor satu Malaysia, Polis Evo 3, iaitu Syafiq Yusof. Filem aksi thriller terbitan dua studio gergasi tanah air, Skop Productions dan Astro Shaw ini akan menemui penonton di pawagam Malaysia dan Singapura bermula 18 April.

Sinopsis Sheriff, Filem Thriller Syafiq Yusof

Perbezaan di antara naskhah Sheriff dengan filem kepolisan yang lain ialah subjek ‘polis tangkap polis’. Ia menampilkan konsep baru yang jarang dipersembahkan dalam karya tempatan yang dipanggil ‘reverse whodunnit’ atau lebih dikenali sebagai ‘howcatchem’, sebuah konsep di mana penonton sudah tahu siapa pembunuh tetapi bagaimana dia akan ditangkap.

Info Filem/Movie Details

Syafiq yang dilabel sebagai ‘Raja Plot Twist’ oleh penggemar filem di Malaysia pastinya tidak akan menghampakan penonton dengan jalan cerita yang penuh teka-teki.

Tajuk : SHERIFF
Genre : Aksi Thriller
Bahasa : Bahasa Malaysia
Durasi Filem : 132 Mins
Lokasi Penggambaran : Klang Valley
Jumlah Hari Penggambaran : 85 Hari
Tarikh Tayangan di Pawagam : 18 April 2024
Dipersembahkan oleh : Astro Shaw Sdn Bhd & SKOP Productions Sdn Bhd
Penerbit Eksekutif : Raja Jastina Raja Arshad
Penerbit Eksekutif Bersama : Datuk Yusof Haslam
Syarikat Produksi : SKOP Productions Sdn Bhd
Penerbit Penyelia : Kyle Goonting
Penerbit Bersekutu : Luqman Sheikh Ghazali, En Azman
Penerbit : Nur Syamin Yusof
Pengarah : Syafiq Yusof
Cerita Asal : Syafiq Yusof
Lakon Layar : Nazifdin Nasrudin, Syafiq Yusof

Barisan Pelakon Sheriff

Watak-watak di dalam filem Sheriff digerakkan oleh barisan pelakon hebat tempatan seperti, Zul Ariffin, Syafiq Kyle, Dato Aaron Aziz, Azira Shafinaz, Elizabeth Tan, Sharuddin Tamby, Amir Nafis, Kodi Rasheed, Hazama, Azri Iskandar, dan ramai lagi. Zul Ariffin menyerlahkan sisi berbezanya menerusi watak Sheriffudin Hussein, di mana penonton akan mengalami pelbagai konflik emosi sehingga menimbulkan perasaan ‘love-hate’ terhadap karakter ini.

Sinopsis Sheriff, Filem Thriller Syafiq Yusof

Barisan Pelakon Sheriff
Zul Arifin sbg / as Sheriff
Syafiq Kyle sbg/ as Nazri
Azira Shafinaz sbg/ as Sha
Elizabeth Tan sbg/ as Jane
Dato’ Aaron Aziz sbg/ as Tony Ifrit
Sharuddin Tamby sbg/ as Malik
Nick sbg/ as Hong
Meynillen sbg/ as Naga
Amir Nafis sbg/ as Farouk
Kodi Rasheed sbg/ as Daus
Esma Danial sbg/ as Roslan
Hazama sbg/ as Amirul Asyraff
Azri Iskandar sbg/ as Husin
Kamal Affendi sbg/ as Afsham
Shryim sbg/ as Rudy
Natasha Mahyan sbg/ as Wani

Selain itu, Sheriff turut mempersembahkan babak-babak aksi memukau di antara Zul Ariffin, Dato’ Aaron Aziz dan Syafiq Kyle, serta penampilan pertama Azira Shafinaz sebagai Inspektor Polis yang beraksi lasak apabila berdepan dengan Elizabeth Tan.

Sinopsis Sheriff

Sheriff menampilkan watak Nazri, seorang anggota polis dari Jabatan Narkotik yang merasakan masalah sindiket dadah Tony Ifrit semakin berleluasa. Nazri berasa terdesak untuk menyelesaikan kes itu sendiri kerana Tony sering terlepas dari cengkaman undang-undang apabila melalui proses penghakiman. Dalam masa yang sama, Sheriff, seorang anggota daripada Jabatan Integriti telah dihantar oleh pihak IGP untuk menyelesaikan kes ‘Meth Killer’ dan dia ditugaskan bersama Nazri untuk berada di bawah satu jabatan.

Sinopsis Sheriff, Filem Thriller Syafiq Yusof

Synopsis Sheriff

Nazri, a police officer from the Narcotics Department, starts to realize that the drug syndicate led by Tony Ifrit, involved in the distribution of methamphetamine, is becoming more and more rampant, often evading the clutches of the law during the judicial process. Nazri decides to resolve the issue himself. Meantime, Sheriff, an officer from the Integrity Department, is a dedicated and insightful policeman, shaped by his own past experiences. When the "Meth Killer" case gains public attention, the Inspector-General of Police assigns Sheriff to solve it, suspecting that the Meth Killer might be hiding among the ranks of the Narcotics Department itself.

Pembelian tiket filem Sheriff sudah boleh dibeli sejak 4 April dan peminat berpeluang untuk menonton sehari awal iaitu 17 April di pawagam.

Temui barisan pelakon Sheriff di pawagam-pawagam terpilih sekitar Lembah Klang pada 20, 21, 27 dan 28 April. Ikuti perkembangan dan maklumat lanjut di akaun media sosial Astro Shaw atau Skop Productions, Facebook, TikTok, Instagram dan X. Gunakan tanda pagar #Sheriff #NarkoIntegriti #TakSemuaBolehSettle untuk kongsikan keterujaan dan pengalaman anda menonton Sheriff.

Bella Jamal

Hi! Bella Jamal is a part-time blog writer of Ini Adalah Bellarina Natasya. A long time ago graduated from the National University of Malaysia with a degree in Bachelor of Chemistry, now working as a Social Media Professional for Telco company. For any opportunities, can contact me at jbella8868@gmail.com

Previous Post Next Post