Senarai Filem Astro Shaw Tahun 2024 - Ini Adalah Bellarina Natasya | Bella Jamal Senarai Filem Astro Shaw Tahun 2024

Trending

Senarai Filem Astro Shaw Tahun 2024

Astro Shaw telah bersedia untuk satu tahun yang menarik pada 2024! Dengan pelbagai genre termasuk aksi blockbuster, seram, muzikal komedi, dan drama, Shaw menjanjikan pengalaman pawagam yang tidak dapat dilupakan. Malah, mereka juga merancang untuk menerbitkan prekuel bagi sebuah francais yang popular. Berikut beberapa filem yang akan ditayangkan pada tahun ini: Syerif, The Experts, Baik Punya Ah Long, Gold, Khawarij, dan Projek: Kahar.

Syerif

Filem aksi pertama dari Astro Shaw untuk tahun ini adalah Syerif, arahan pengarah yang terkenal, Syafiq Yusof. Dibintangi oleh Zul Ariffin, Syafiq Kyle, Azira Shafinaz, Dato’ Aaron Aziz, dan Elizabeth Tan, filem ini menggambarkan sisi gelap pasukan beruniform yang akan menguji penonton dengan plot twist yang menarik.

Senarai Filem Astro Shaw Tahun 2024

The Experts

Pada bulan Mei, filem aksi rompakan The Experts, arahan Andre Chiew dan Nizam Shah, akan dipersembahkan kepada penonton. Menampilkan Dato’ Aaron Aziz, Syafiq Kyle, Remy Ishak, Mimi Lana, dan Ray Dap Dap, filem ini mengisahkan kisah lima adik-beradik dengan kepakaran yang berbeza merancang rompakan terbesar.

Senarai Filem Astro Shaw Tahun 2024

Baik Punya Ah Long

Jozan, atau Zizan Razak dan Johan, akan kembali dalam filem muzikal komedi Baik Punya Ah Long pada suku ketiga tahun 2024. Arahan Datuk Afdlin Shauki, filem ini menceritakan kisah dua Ah Long yang berdepan dengan pelbagai situasi lucu akibat sikap pemurah mereka.

Senarai Filem Astro Shaw Tahun 2024

Khawarij

Filem seram Khawarij, arahan Syamsul Yusof, juga akan menjadi tumpuan. Syamsul Yusof yang terkenal dengan karya-karya seperti Khurafat, Munafik, dan Munafik 2, akan menggemparkan penonton dengan kisah seram yang menghantui.

Gold

Filem biopik Gold, adaptasi dari kisah sebenar atlet tempatan Cheah Like Hou, jaguh Sukan Paralimpik Tokyo 2020, akan memukau penonton. Dengan arahan Adrian Teh, filem ini memaparkan perjalanan Cheah Like Hou dengan pelbagai cabaran dan kejayaan.

Senarai Filem Astro Shaw Tahun 2024

Projek: Kahar

Seterusnya, prekuel bagi francais yang popular, Projek: Kahar, akan mengekalkan ketegangan di pawagam. Ditulis oleh Anwari Ashraf dan diarahkan oleh Razaisyam Rashid, filem ini membawa penonton menyaksikan perjalanan watak Kahar dari seorang pelajar biasa hingga menjadi Kapla High Council.

Senarai Filem Astro Shaw Tahun 2024

Ikuti perkembangan terkini filem-filem Astro Shaw dan dapatkan maklumat lanjut di platform TikTok, Instagram, X, Facebook Astro Shaw, dan Astro Gempak.

Bella Jamal

Hi! Bella Jamal is a part-time blog writer of Ini Adalah Bellarina Natasya. A long time ago graduated from the National University of Malaysia with a degree in Bachelor of Chemistry, now working as a Social Media Professional for Telco company. For any opportunities, can contact me at jbella8868@gmail.com

Previous Post Next Post