Konsert Sifu & Aku 38 Datuk M.Nasir & Datuk Hattan Di Sabah Sarawak | Bella Jamal - Ini Adalah Bellarina Natasya | Bella Jamal Konsert Sifu & Aku 38 Datuk M.Nasir & Datuk Hattan Di Sabah Sarawak | Bella Jamal

Trending

Konsert Sifu & Aku 38 Datuk M.Nasir & Datuk Hattan Di Sabah Sarawak | Bella Jamal

Penganjur Westzone Entertainment (M) Sdn. Bhd dan rakan penganjur, GC Productions akan membawakan dua pesohor, dua seniman, dua sinergi dalam satu panggung konsert Sifu & Aku 38 Datuk M.Nasir & Datuk Hattan tidak lama lagi. Dengan dua tarikh berbeza di dua lokasi berbeza, M. Nasir dan Hattan lewat konsert ‘Sifu & Aku 38’ akan menghiburkan para peminatnya di luar Semenanjung.

Konsert Sifu & Aku 38 Datuk M.Nasir & Datuk Hattan Di Sabah Sarawak

Bukan sekadar sebuah konsert, dua figura ini Datuk M. Nasir dan Datuk Hattan salah seorangnya adalah pesohor yang terkenal satu Nusantara dengan predikat Sifu sementara seorang figura lagi tidak kurang integritinya akan beraksi di dua buah lokasi yang belum pernah membuat mereka sepanggung.

Ucapkan selamat datang kepada Konsert ‘Sifu & Aku 38’ di Sarawak, tepatnya di Borneo Convention Centre Kuching (BCCK) pada 25 Mei 2023. Begitu juga warga Sabah, sambut dan raikanlah Konsert ‘Sifu & Aku 38’ di Sabah International Convention Centre pada 1 Jun 2023.


Dengan hanya memutar memori sekadar menyebut beberapa buah lagu seperti Sahabat Gua, Mentera Semerah Padi, Hati Emas, Bonda atau Tanya Sama Itu Hud Hud, peminat sudah ‘terperangkap’ dengan jerangkap sakti sang Sifu.

Bayangkan apabila Hattan pula menyambung kesaktian tersebut dengan karya-karya sentuhan sang Sifu dan miliknya seperti Memburu Rindu dan Mahligai Syahdu, Konsert ‘Sifu & Aku 38’ adalah sebuah pementasan yang tidak layak dilepaskan.

Dan untuk memastikan konsert pada 25 Mei (Sarawak) serta 1 Jun (Sabah) terlaksana dengan kemas, ada banyak perkara yang perlu diperhalusi oleh pihak penganjur dan produksi. Bukan dari segi ego sang pelaku seni tetapi secara teknikal yang mesti mempunyai kelas tersendiri, kerana itu tanggungjawab ini diberi galas kepada GC Productions Sdn. Bhd.


“Ini adalah cabaran kami di pihak penganjur iaitu memastikan Konsert ‘Sifu & Aku 38’ punya kelas tersendiri dari segi aspek teknikal seperti jalan persembahan, bunyi dan hal-hal belakang tabir. Hal ini kerana kedua-dua figura yang kami gabungkan iaitu M.Nasir dan Hattan mempunyai aura yang sangat kuat dan mampu membuatkan para penonton yang hadir kelak untuk sama-sama merasai aura yang sama. Jadi untuk memastikan kolaborasi ini sempurna, teknikal perlu sama hebat dengan penghiburnya,” ujar Pengarah Westzone Entertainment, Aiman.

Bagi M.Nasir sendiri, persetujuan yang diberi mempengaruhi betapa serius projek ini akan berjalan, sementelah ia memakai kata Konsert ‘Sifu & Aku 38’.

“Mesti ada maksud dan simbolik di sebalik tanggal 38 tahun keraian dan perkataan Sifu dan Aku itu sendiri. Jadi saya melihat ia sebagai buah fikiran yang baik, gabungan bersama Hattan, menyapa peminat di luar Semenanjung, menyemarakkan kembali pasaran konsert tempatan, saya menyambutnya dengqn senang hati,” ujar M.Nasir.

Sementara bagi Hattan pula melihat penganjuran Konsert ‘Sifu & Aku 38’ sebagai sebuah epik dalam dunia seni bagi kariernya dan figura yang dihormati.

“Ini juga sekaligus membuktikan banyak mana lambakan penyanyi luar, penghibur tempatan mempunyai ruang eksklusif yang tidak pernah terbuang dan dilupakan peminat. Lihat kepada angka 38 tahun perjuangan sahaja sudah menjawab mengapa penghibur seperti kami terus relevan dan ‘boleh makan’ lagi,” ujarnya.


Harga Tiket Konsert ‘Sifu & Aku 38'

Untuk menyaksikan Konsert ‘Sifu & Aku 38’, tiket-tiket dengan harga serendah RM188 (Cat5), RM288 (Cat 4), RM388 (Cat 3), RM488 (Cat 2) dan RM1,000 (Cat 1 ) boleh dibeli menerusi laman web www.myticket.asia dan talian di bawah.

Harga Tiket Konsert ‘Sifu & Aku 38'

Info Konsert Sifu & Aku 38

PENGANJUR. : Westzone Entertainment (M) Sdn. Bhd
RAKAN PENGANJUR. : GC Productions
TARIKH & LOKASI : 25 MEI 2023 (Borneo Convention Centre Kuching (BCCK)
1 JUN 2023 (Sabah International Convention Centre )
MASA. : 8.30 MALAM
HARGA TIKET : RM188 (Cat 5), RM288 (Cat 4), RM388 (Cat 3), RM488 (Cat 2) dan RM1,000 (Cat 1)
HUBUNGI : www.myticket.asia, talian +603 8605 0195 atau dapatkan maklumat di Hotline +6012 649 7240

Apa yang ditunggu lagi! Beli sekarang kerana konsert sehebat ini hanya berlangsung satu malam!

Bella Jamal

Hi! Bella Jamal is a part-time blog writer of Ini Adalah Bellarina Natasya. A long time ago graduated from the National University of Malaysia with a degree in Bachelor of Chemistry, now working as a Social Media Professional for Telco company. For any opportunities, can contact me at jbella8868@gmail.com

Previous Post Next Post