5 Tempat Makan Malam Best Di Sepang - Ini Adalah Bellarina Natasya | Bella Jamal 5 Tempat Makan Malam Best Di Sepang

Trending

5 Tempat Makan Malam Best Di Sepang

5 Tempat Makan Malam Best Di Sepang | Sudah tentu negeri Selangor mempunyai pelbagai tapak yang menarik untuk dilihat. Anda boleh menyaksikan sendiri keunikan negeri ini, termasuk aspek gourmetnya yang dipengaruhi oleh pelbagai negara dan tradisi. Hasilnya, Selangor telah menjadi destinasi pelancongan yang terkenal dengan bakat kulinarinya, memberikan tetamu pengalaman gastronomi yang tidak dapat dilupakan!

5 Tempat Makan Malam Best Di Sepang

Berikut adalah di antara tempat menarik di Sepang yang boleh anda kunjungi bagi menikmati seleksi makanan terbaik di Sepang yang perlu anda cuba!

1.Sarapan Pagi di Restoran Taman Klasik Rumbia

Restoran Taman Klasik Rumbia menyajikan menu sarapan pagi yang pelbagai bermula jam 7:00 pagi. Pelanggan boleh memilih makanan yang dihidangkan. Ada nasi goreng, nasi lemak, lauk-pauk, dan bihun sup antara pilihan menu pagi yang popular. Selain itu, roti canai ada disediakan, manakala lempeng hanya ada pada hari Jumaat.

Ada nasi goreng, nasi lemak, lauk-pauk, dan bihun sup
Credit: MapUs.net

Alamat: 286 Jalan Haji Jumani 43900 Sepang Selangor.


2. Makan Tengah Hari di PappaGrill Sepang

PappaGrill Sepang ialah restoran stik paling popular di Kota Warisan Sepang, menawarkan pelbagai jenis masakan barat dan tempatan seperti daging stik, nachos, nasi lemak, fish & chips & banyak lagi. Tempat makan menarik di Kota Warisan ini menawarkan pelbagai pilihan spaghetti, pilihan stik, nasi goreng, dan pelbagai jenis lauk seperti kentang goreng, kentang wedges, sup cendawan, coleslaw, roti bawang putih, dan sebagainya. Jika kesini jagan lupa ke kedai makan viral kota warisan untuk menikmati hidangan sedap dan lazat!

pelbagai pilihan spaghetti, pilihan stik, nasi goreng
Credit: Pappagrillmalaysia IG

Alamat: No.76 Jalan Warisan Sentral 2 KIP Sentral Kota Warisan 43900 Sepang Selangor.


3. Minum Petang di Karyabhara The Hipster Cafe

Karyabhara The Hipster Cafe ialah kedai yang berpusat di Putrajaya. Sarapan pagi, makan tengahahri, minum petang, makan malam dan makan lewat malam semuanya tersedia di Hipster Cafe ini. Untuk meu pula ada menu makanan tempatan, masakan barat, spageti, kopi, minuman campuran ais, pencuci mulut dan banyak lagi semuanya terdapat dalam menu. Pengunjung juga boleh buat majlis hari jadi, acara perniagaan dan persembahan langsung adalah antara perkhidmatan yang mereka tawarkan. Kafe Hipster di Karyabhara sesuai buat pekerja berehat dan pelajar untuk belajar sambil santai di kafe.

kopi, minuman campuran ais
Credit: IG Myzzqieralynns

Alamat: LG-05 Menara Shaftsbury Putrajaya Jalan Alamanda Presint 1 Putrajaya, Sepang Selangor.


4. Makan Malam di Utan Cafe

Utan Cafe mempunyai nilai tambah tersendiri kerana ia terletak di antara tiga padang golf yang dikelilingi pepohon hijau dan udara yang sejuk. Bukan sahaja lokasinya agak mendamaikan untuk makan malam, malah lebih 50 menu masakan kampung disediakan, membuatkan sesiapa sahaja terliur dan rambang mata. Pilih apa sahaja menu di tempat makan menarik di salak tinggi ini, daripada asam lemak cili api dan asam pedas yang terkenal, Utan Cafe and Range turut menawarkan menu lain seperti ayam, daging salai dan itik, daging cincang, udang galah gergasi dan udang galah. Itu belum termasuk menu hebat lain seperti sup kotak gear kambing, kari kepala ikan, daging pinang masak kicap, tomyam, patin masak tempoyak, ikan siakap masak wap dan sotong bakar Chiangrai.

ayam, daging salai dan itik,
Credit: IG ezarism.eats

Alamat: Bandar Baru Salak Tinggi 43900 Sepang Selangor.


5. Makan Lewat Malam di HM Sri Bagan Sepang Satu

Memang banyak tempat makan menarik di Bagan Lalang. Jika nak makan lewat malam sambil menikmati bayu laut yang sangat menenangkan bolehlah datang ke HM Sri Bagan Sepang Satu. Bunyi ombak dan angin sejuk serta-merta akan menaikkan semangat, adalah cara yang ideal untuk mengakhiri hari anda!. Anda boleh memilih item daripada menu a la carte atau daripada kumpulan menu yang pelbagai. Ikan Talapia Bakar, Ikan Siakap Kukus, dan Sambal Udang Petai antara menu sedap dan jadi menu pilihan wajib cuba!

Ikan Talapia Bakar, Ikan Siakap Kukus, dan Sambal Udang Petai antara
Credit: IG hmsribagan

Alamat : Bagan Lalang 43950 Tanjong Sepat Selangor.


Selain daripada tempat yang dinyatakan di atas, Selangor menawarkan banyak lagi restoran dan kafe menarik yang patut anda lawati, terutamanya pada tahun 2022. Jika singgah ke sini, jangan lupa datang ke tempat makan menarik di Sepang. Nak mudah boleh juga cari kedai makan sedap near me! Pasti ketemu!

Bagi mengekalkan kesejahteraan ramai, pelancong diingatkan supaya mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan oleh pihak Majlis Keselamatan Negara dalam mematuhi Pelan Pemulihan Negara, seperti memastikan penjarakan sosial, memakai pelitup muka pada setiap masa di khalayak ramai, dan kerap menggunakan cecair pembasmi kuman.

Untuk informasi lanjut, layari laman sesawang rasmi Tourism Selangor di Selangor Travel.

Bella Jamal

Hi! Bella Jamal is a part-time blog writer of Ini Adalah Bellarina Natasya. A long time ago graduated from the National University of Malaysia with a degree in Bachelor of Chemistry, now working as a Social Media Professional for Telco company. For any opportunities, can contact me at jbella8868@gmail.com

Previous Post Next Post